سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان:

شمار شهرستان های قرمز کرونایی در هرمزگان کاهش یافت/ تاکنون ۳ میلیون و ۲۷۱ هزارو ۳۸۰ دز واکسن کرونا تزریق شده‌است



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شمار شهرستان های قرمز استان از نظر شیوع کرونا در حال حاضر از ۱۴ منطقه به پنج منطقه کاهش یافته است.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر شهرستان های بندرعباس، بستک، کیش، بوموسی و پارسیان در وضعیت قرمز قرار داشته و شهرستان های میناب، رودان، سیریک، حاجی آباد، بندرلنگه و بندرخمیر در وضعیت نارنجی و دو شهرستان بشاگرد و قشم در وضعیت زرد هستند. وی با بیان اینکه آمار مبتلایان کرونا و بستری های ناشی از آن در یک هفته اخیر در مقایسه با هفته قبل تر کاهش داشته، افزود: البته این روند کاهشی ناپایدار بوده و تنها در صورت تداوم این وضعیت برای چهار هفته متوالی می توانیم به بهبود شرایط در هرمزگان امیدواریم باشیم.

نوروزیان بیان داشت: هم اکنون ۴ هزار و ۹۱۰ نفر در هرمزگان مبتلا به کرونا هستند که از این شمار ۲۹۳ نفر در بیمارستان بستری هستند که ۶۴ نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند و حال ۱۹ نفر از آنها وخیم گزارش شده است. وی با اشاره به ثبت سه فوتی جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، خاطرنشان کرد: با احتساب این موارد، مجموع فوتی های کرونا در هرمزگان به ۲ هزار و ۵۵۰ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: کاهش موارد فوتی و موارد مثبت شناسایی شده در روزهای اخیر، نتیجه توجه بیشتر مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون است. نوروزیان افزود: بیش از ۷۰ درصد از فوتی های اخیر کرونا از میان کسانی بودند که واکسیناسیون کرونا انجام نداده بودند و یا اینکه تک دز بوده و یا اینکه مدت ۶ ماه از نوبت دوم واکسیناسیون آن‌ها گذشته بود. وی ادامه داد: بارها و بارها به مردم هشدار دادیم که در اسرع وقت برای تکمیل واکسیناسیون کرونا اقدام کنند، زیرا که براساس نتایج به دست آمده، میزان مرگ و میر در میان کسانی که دزهای یادآور یا همان دز سوم را در موعد مقرر دریافت کردند، بسیار کمتر بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این گفت و گو کودکان را از جمله گروه های بسیار آسیب پذیر در برابر سویه اومیکرون دانست و گفت: در یکماه اخیر ما شاهد رشد ۱۰۰ درصدی بستری کودکان در بیمارستان به دلیل ابتلا به این سویه بودیم و تنها در یک هفته دو مورد فوتی در میان کودکان در هرمزگان ثبت شد. وی بیان داشت: از همین رو از خانواده ها خواستاریم تا در اسرع وقت نسبت به واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۲ ساله خود اقدام کنند و والدین نیز با تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از ابتلای کودکان خود به این ویروس کشنده پیشگیری نمایند.


به گفته نوروزیان تاکنون ۳ میلیون و ۲۷۱ هزارو ۳۸۰ دز واکسن کرونا در هرمزگان تزریق شده که از این میزان یک میلیون و ۴۵۲ هزار و ۶۱۹ دز مرحله اول، یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۶۳۰ دز در مرحله دوم و ۵۵۷ هزار و ۱۳۱ دز در مرحله سوم تزریق شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها