دادستان بندرعباس:

تمام نیروهای محافظتی برای مبارزه با سودجویان انفال در ایام نوروز بسیج شده اند



رییس کل دادگستری استان هرمزگان به مناسبت روز حفاظت و قانون در هفته منابع طبیعی و کاشت نهال در محوطه دادگستری هرمزگان گفت: با راه‌اندازی سامانه از راه دور سپاس تغییرات اراضی ملی در استان را به صورت دوره ای ثبت و اسکن می کنیم و از این حیث گام های خوبی می توانیم در صیانت از انفال بر داریم. همچنین دادستان بندرعباس نیز با تبریک آغاز هفته منابع طبیعی به فعالان حوزه منابع  طبیعی گفت: تمام نیروهای محافظتی برای مبارزه با سودجویان انفال در ایام نوروز بسیج شده اند.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی قهرمانی»، رییس کل دادگستری هرمزگان روز سه‌شنبه به مناسبت روز حفاظت و قانون در هفته منابع طبیعی و کاشت نهال در محوطه دادگستری هرمزگان، گفت: بااستفاده از تکنولوژی و فناوری های ماهواره ای سامانه سپاس را راه‌اندازی کرده و این امکان را دارد که از هرگونه ساخت و ساز و تصرف غیرمجاز در مناطق مختلف استان جلوگیری کند. وی افزود: دستگاه قضایی در بعد حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی رسالت مهمی دارد تا جایی که  دبیرخانه و شورای حفظ حقوق بیت المال در دادگستری استان تشکیل شده  که کار آن مرتبط با منابع طبیعی واراضی ملی است. رییس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و دولتی هرمزگان اظهارداشت: در این راستا کارهای خوبی دراستان انجام شده و می توان به طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگی برای اراضی ملی هرمزگان اشاره کرد که در سطح کشور بهترین وضعیت را دارد. قهرمانی ادامه داد: بیشتر اراضی ملی هرمزگان، اسناد کاداستر صادرشده و این بحث در حفاظت از اراضی ملی مهم بوده و جنبه پیشگیرانه دارد.

«احمدی منش»، دادستان بندرعباس نیز گفت: در این راستا هماهنگی‌های لازم برای صیانت از انفال و اراضی ملی که متأسفانه مورد دست درازی سودجویان  قرار می گیرد، آغاز شده و این پیگیری و حفاظت در ایام تعطیلات نوروز شدت بیشتری پیدا می‌کند. وی بیان داشت: با بسیج تمام نیروهای محافظتی در ایام نوروز به بهترین نحو از انفال  مراقبت و صیانت می شود.

«سید محمد نورموسوی»، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نیز به مناسبت روز حفاظت و قانون در هفته  منابع طبیعی در مراسم غرس نهال در محوطه دادگستری هرمزگان با قدردانی از مسوولان قضایی استان درامر صیانت از انفال  گفت: دستگاه قضایی هرمزگان در بحث حفاظت احیا و توسعه وبهره برداری بهینه از انفال همراهی و کمک کرده است که این امر مهم جای قدردانی دارد. نورموسوی افزود: هفته منابع طبیعی در هرمزگان در ادامه  پویش درختکاری هر شهید هزار نهال و هر ایرانی یک نهال از ۱۵ اسفند شروع شده و با کمک جوامع محلی یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال حرا نه نیت هزار و ۵۰۰ شهید هرمزگانی تولید ودر حد فواصل جذر و مد دریا در هفت شهرستان ساحلی کشت شده است.موسوی تاکید کرد: ۱۰۰ هزار اصله نهال سایر گونه های گرمسیری نیز در هرمزگان تولید شد که ۷۰ هزار اصله کشت شده و ۳۰ هزار اصله هم درهفته منابع طبیعی در حال توزیع و  کشت است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک دادگستری هرمزگان در صیانت از انفال اقدام‌های خوبی انجام دهیم  که تاکنون رییس کل دادگستری دراجرای طرح کاداستر استان و حریم ۶۰ متر سواحل حمایت و همکاری خوبی داشته است. وی با قدردانی از کسانی که با حفاظت از انفال در صیانت از منابع طبیعی  کمک می کنند، گفت: همچنین در حوزه مکران ۱۰۰ درصد کاداستر  انجام شده تا بتوانیم حفاظت را به خوبی انجام دهیم. 

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها