رمال اینترنتی که 750 میلیون ریال از یک هرمزگان کلاهبرداری کرد، شناسایی شد

پیشگویان، نسخه پیچ‌های پوچ



رمال حدود  40 ساله که در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام  با  سوءاستفاده از احساسات زن جوانی  در هرمزگان  750 میلیون ریال را کلاهبرداری کرده بود  توسط پلیس فتا شناسایی شد. این مرد فالگیر  از طریق فضای مجازی مانند اینستاگرام قربانیان خود را به تله می انداخت . وی با چرب زبانی  اطلاعات را از خود مالباختگان گرفته و بعد از شنیدن  مشکلات آنها، سعی می کرد با وعده ‌هایی که طعمه انتظار شنیدن آن‌ها را دارد، فریب شان دهد وپول هایشان را از چنگشان دربیاورد.مالباختگان نیز اغلب افرادی با اعتماد به نفس پایین بودند که با شنیدن این وعده ‌ها و اتفاقات خوبی که قرار است در آینده برای شان رخ دهد، اغوا می‌ شدند.زن 20 ساله هرمزگانی از جمله یکی از این افراد ساده دلی بود  که در زندگی متاهلی خود درماندگی حس کرده و به جای تدبیر ویافتن راه حل مشکلات،به رمال و فالگیر روی آورد. وی  چند ماه قبل در هنگام جستجو در اینستاگرام ، به صفحه فالگیری  برخورد  و پس از چند بار پیام دادن به مدیر صفحه مربوطه اعتماد و تمام راز رندگی اش  بر سفره او پهن کرد. غافل از اینکه این مرد کلاهبردار است  واو را با وعده های پوچ و امید واهی بهبود زندگی اش فریب می دهد و فقط جیبش را پر می کند.

  

     

شکایت مالباخته   
به گزارش صبح ساحل،  “در پی شکایت خانمی مبنی بر کلاهبرداری یک رمال و فالگیر از وی در شبکه ‌های اجتماعی، پیگیری پرونده در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت”.
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با بیان این مطلب گفت: شاکیه در اظهاراتش اذعان داشت  که پس از ارتباط با رمال اینترنتی و بیان مشکلات عدیده زندگی، در طول دو ماه و طی چند مرحله اقدام به واریز مبلغ 75  میلیون تومان  به حساب متهم کرده بود اما بعد از گذشت چند روز دیگر جواب پیام هایش  را  نمی ‌داد و به مرور زمان شاکی  متوجه شده که مورد  کلاهبرداری قرار گرفته  است. سرگرد احسان بهمنی افزود: متهم  مردی جوان است در جریان تحقیقات شناسایی شده و تحت تعقیب است . 
    
کام تلخ کاربران پس از ارتباط با فالگیران 
از همان ایام گذشته  فالگیری و رمالی برای برخی از افراد سودجو به عنوان کسب ‌وکار پردرآمدی شناخته می شد.به مرور زمان میزان اقبال عمومی مردم به خصوص خانم ها  و درآمدزایی این کسب و کار به گونه ‌ای بود که حتی تب فالگیری و رمالی به بسیاری از سایت‌ها نیز نفوذ کرد و کاربران اینترنت را تحت تاثیر قرار داد. در گذشته شاید رمالان و فالگیران در گوشه پارک‌ها، دخمه و یا زیرزمین‌ خانه ‌های قدیمی با فنجان های کوچک قهوه، گوی شیشه ای، ورق های فال و...می دیدیم اما این روزها بازار این شیادان در سایت‌های اینترنتی، شبکه ‌های مجازی  مانند تلگرام، اینستاگرام ،توییتر و...داغ است  و به راحتی  در حال فعالیت مجرمانه خودشان  مانند تبلیغ فالگیری و دعانویسی در صدد جذب کاربران  هستند و بهترین بشارت ‌ها و زیباترین آرزوها نثار طعمه هایش می کنند. در این میان  آنها کام بسیاری از کاربران را تلخ کرده و بسیاری از آنها را  سوءاستفاده جنسی به نابودی کشانده است.
    
مراقب رمالان اینترنتی باشید
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت:رمالان اینترنتی دارای فن بیان خوبی بوده و خود را فردی متبحر و کارآمد قلمداد می‌کنند و با تبلیغات گسترده تحت عنوان رفع مشکلات خانوادگی و زناشویی، طلسم بچه دار شدن، دستیابی به ثروت و ... افراد را ترغیب به گرفتن فال و دعانویسی کرده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از کاربران می ‌کنند.این مقام مسئول درباره نحوه عملکرد این افراد اظهار داشت: این کلاهبرداران با ارائه یک شماره حساب از قربانیان می ‌خواهند پول را به حساب اعلامی آن‌ها واریز کنند تا نسخه رمالی یا دعانویسی را دریافت کنند.وی درباره بعد دیگری از این کلاهبرداری بیان کرد: همیشه این موضوع به دریافت مبلغی از کاربران ختم نمی ‌شود و این کلاهبرداران با سوءاستفاده از ناآگاهی افراد، آن‌ها را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت اطلاعات کارت اعتباری آن‌ها و سوءاستفاده ‌های مالی می ‌کنند.رییس پلیس فتا استان هرمزگان در ادامه از شبکه ‌های ‌اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و 
کلاب هاوس به عنوان بستر‌های فعالیت این کلاهبرداران نام برد و به شهروندان توصیه کرد: از اعتماد نابجا به افراد ناشناس در شبکه ‌های اجتماعی و افشای اطلاعات خانوادگی خودداری و برای حل مشکلات خود به مشاوران و متخصصان مجرب مراجعه کنند.وی همچنین از ترویج مسائل خرافه در شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از شگرد‌های این شیادان نام برد و گفت: کاربران باید با تقویت باور‌های دینی و افزایش سواد سایبری، راه سوءاستفاده و سودجویی را از کلاهبرداران بگیرند.سرگرد بهمنی به شهروندان توصیه کرد که هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در  فضای مجازی موضوع را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها