9 روز پس از زلزله؛

برنج و روغن برای تهیه غذای مردم زلزله‌زده همچنان نیاز است



به گزارش صبح ساحل، «علیرضا تابش»، جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرلنگه در گفت و گو با صبح ساحل با بیان اینکه قرارگاه مرکزی پشتیبانی از مناطق زلزله‌زده به مرکزیت روستای سایه‌خوش از ساعت‌های ابتدایی وقوع زلزله تشکیل شده است، گفت: در حال حاضر هزار و 500 نیروی جهادی در منطقه حضور دارند که به صورت سیار جا به جا می شوند. نیروهای جهادی در آواربرداری، نصب کانکس، تهیه و توزیع غذا کمک رسان هستند. همچنان میزبان نیروهای جهادی در این منطقه هستیم.
وی با بیان اینکه از استان‌های تهران، فارس و بوشهر نیز نیروهای جهادی برای امدارسانی به منطقه آمده‌اند، افزود: هرکدام از این استان‌ها به زعم خودشان از توان نیروی انسانی و لجستیکی در راستای خدمات ‌رسانی و آوار برداری کمک کردند. 
تابش وضعیت تهیه و توزیع غذا در مناطق آسیب دیده را تشریح کرد: در بخش تغذیه و پشتیبانی غذایی، به صورت متمرکز در دو آشپزخانه پخت غذای گرم انجام می‌شود. روزانه هفت الی هشت هزار پرس غذای گرم تهیه و در منطقه توزیع می‌شود. همچنین کمبود را با کنسروجاتی که توسط مردم یا سایر ارگان‌ها ارسال شده، تامین می‌کنیم.
جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرلنگه با بیان اینکه عمده روستاها لوازم منزلشان زیر آوار بوده و آسیب دیده است، افزود: بعد از استقرار کانکس‌ها نیاز است لوازم منزل مردم زلزله‌زده تامین شود به خصوص در زمینه لوازم سرمایشی از جمله کولر و یخچال کمک‌های مردمی را می‌طلبیم.
تابش با بیان اینکه 95 درصد از کانکس‌ها مستقر و مورد استفاده مردم قرار گرفته است درباره اولویت‌های حال حاضر مردم، گفت: برای پخت غذای روزانه به برنج، روغن، کنسروجات و ادویه نیازمند هستیم. 
وی وضعیت آب، برق و اینترنت را اینگونه تشریح کرد: حجم آواری که در پی زلزله ایجاد شده باعث شده وضعیت برق و آب پایدار نباشد. لوله‌های آب آسیب دیده‌اند، اکیپ‌های مختلف در این مناطق در حال خدمات‌رسانی هستند. سطح آنتن دهی هم تا حدودی ایجاد شده است. کماکان برای تامین آب مصرفی روستا از تانکرهای آب شرب و آب معدنی استفاده می‌کنیم. آب معدنی تا الان به اندازه کافی رسیده است، در حال حاضر اعلام می‌کنیم برای روزهای آینده باز هم نیاز داریم.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها