عربستان حریم هوایی خود را بر روی هواپیماهای اسرائیلی گشود



منابع خبری گزارش دادند که عربستان سعودی حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی گشوده است.جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ منتشر شده از کاخ سفید گفت که اعلام این تصمیم به دنبال تلاش‌های دیپلماتیک رئیس جمهور آمریکا با عربستان طی ماه‌های گذشته صورت گرفته است.

به گزارش صبح ساحل، عربستان سعودی صبح امروز جمعه اعلام کرد که محدودیت‌های استفاده از حریم هوایی خود را بر «همه وسایل حمل و نقل هوایی» رژیم صهیونیستی لغو می‌کند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، این جدیدترین اقدام عربستان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است که همزمان با سفر «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، به خاورمیانه صورت می‌گیرد.

سازمان هواپیمایی کشوری عربستان با انتشار بیانیه‌ای در توییتر خود اعلام کرد که حریم هوایی این کشور به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی گشوده می‌شود.

طی سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی مبنی بر تلاش‌های مقامات عربستان و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط منتشر شده بود. «بایدن» در سفر خاورمیانه‌ای خود روز چهارشنبه وارد اراضی اشغالی شد و قرار است عصر امروز طی پروازی مستقیما از اراضی اشغالی به شهر «جده» عربستان برود.

«یائیر لاپید»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در جریان دیدار با «بایدن»، سفر وی به عربستان را برای رژیم صهیونیستی «مهم» توصیف کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها