آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده هرمزگان:

یک مجروح و ترک خوردگی جزیی برخی از منازل



بدنبال دو زلزله بزرگ 5.7 و 5.8 ریشتری در مرز دو شهرستان بندرخمیر و بندرلنگه، 6 پس لرزه در این منطقه رخ داده است.

   

به گزاش صبح ساحل، بدنبال وقوع دو زلزله 5.7 و 5.8 ریشتری دیشب در مرز بین شهرستان‌های بندرلنگه و بندرخمیر در غرب استان هرمزگان، تاکنون (زمان مخابره این خبر) 6 پس لرزه در این منطقه رخ داده است.

این پس لرزه‌ها 2.9 تا 4 ریشتر شدت داشته‌اند.

شدت دو زمین لرزه دیشب به حدی بود که در شهرهایی تا 200 کیلومتر فاصله از کانون زلزله و نیز در برخی از کشورهای جنوبی خلیج فارس نیز احساس شد.

** بنابر اعلام هلال احمر، این زلزله‌ها فقط یک مجروح داشت که حال وی مساعد است و خساراتی نظیر ترک خوردگی منازل به جای گذاشت. مصدوم این زلزله از ترس و در فرار از دچار جراحت شده بود.

** برق منازل زلزله‌زده نیز به گفته حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان که برای ساعاتی قطع شده بود، پیش از صبح امروز وصل شده است.

کانون این زلزله در نزدیکی کانون سه زلزله مهیب بامداد 11 تیرماه در بخش مهران شهرستان بندرلنگه قرار دارد. در آن زلزله 7 تن کشته و 109 نفر زخمی و 1200 منزل مسکونی تخریب شد.

** بنابر اعلام راهداری شهرستان بندرلنگه، محور بندرخمیر به بندرلنگه نیز در محدوده پل غار که بدلیل ریزش سنگ برای ساعتی مسدود شده بود، اکنون باز است و رفت و آمد در آن جریان دارد.

 

کانون زلزله و مناطق تحت تأثیر زلزله 5.7 و 5.8 ریشتری هرمزگان

  

** پیگیری وزیر کشور از آخرین وضعیت زلزله بندر خمیر؛ احمد وحیدی در تماس تلفنی با مسئولان استان هرمزگان، آخرین وضعیت زلزله بندر خمیر و بندرلنگه را بررسی و پیگیری کرد.

برخی از مردم بندرعباس نیز که در پی زلزله دیشب دچار دلهره شده بودند، به تدریج تا بامداد امروز به منازل خود بازگشتند. ترس از وقوع زلزله‌ای شدیدتر و نیز ذهنیت روانی ناشی از زلزله قبلی سبب تشدید نگرانی مردم شده بود.

   

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها