در جلسه چهل و هفتم شورای شهر؛

محل جانمایی شهربازی بندرعباس بالاخره تصویب شد



انتخاب محل جانمایی شهربازی بندرعباس یکی از دستورکارهای چهل و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس بود. این موضوع یکی از مباحث پر حاشیه دو الی سه جلسه شورا تاکنون بوده است که در این جلسه پس از اظهار نظر اعضای شورا، رای گیری انجام و ضلع جنوبی پارک جنگی به عنوان محل احداث شهربازی انتخاب شد. نامه شهرداری بندرعباس با موضوع تاخیر در پایان کار و تمدید پروژه‌های مسکن مهر جهت اخذ 3 درصد عوارضات برابر تعرفه و نرخ روز دستور کار بعدی این جلسه بود. در ادامه گزارشی از چهل و هفتمین نشست شورا را می‌خوانید.

  

طرح مستقیم انتخاب شهردار دغدغه شورایی‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در تشریح موضوعات مطرح شده در جلسه شورای عالی استان‌ها گفت: طرح انتخاب شهردار و لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها جز موارد مهمی بود که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

«فاطمه جراره»، درباره طرح مستقیم انتخاب شهردار و دغدغه شوراهای شهر افزود: طرح مستقیم انتخاب شهردار به نوعی با فلسفه وجود شوراها دارد تناقض پیدا می‌کند. از همین رو از نمایندگان مجلس انتظار داریم تصمیمی که قرار است در این مورد گرفته شود به نفع مردم باشد. اگر قرار است شهردار انتخاب شود چه به رای مستقیم و چه توسط شوراها، تمام موارد آسیب‌ها و مشکلات طرح به صورت ریز، پیش بینی و درنظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: در رابطه با لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها، نمایندگان مجلس کمک کنند. این تصمیمی که بنا است گرفته شود باید به صورت شفاف موارد و موضوعاتی که مرتبط با درآمد شهرداری‌ها است، را در بر گیرد. شهرداری‌ها در بحث درآمدها  {یکی از درآمدها بحث ارزش افزوده است} نتوانستند تا به امروز شفاف و روشن عمل کنند. انتظار داریم اگر ما به صورت شفاف بتوانیم درآمدهای خودمان را در شهرداری داشته باشیم، تصمیماتی که برای موضوعات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی و حتی هزینه‌های جاری شهرداری گرفته شود بر مبنای آن مواردی است که روشن و شفاف باشد و تصمیمات نیز تاثیرگذار باشد.

  

ساحل روب خریداری شد

«فریده عامری»، عضو شورای شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور خود از خرید یک دستگاه ساحل روب خبرداد و گفت:شهروندان بندرعباس همچنان در انتظار تحقق وعده شهردار مبنی بر تشکیل ساختار سازمانی سواحل برای ساماندهی جدی امور مربوط به سواحل شهر هستند.

وی افزود: چندی ست که بارش‌های مونسونی در پی تغییر اقلیم و شرایط آب و هوایی بخش‌هایی از کشور را دچار بحران و سیل کرده است. دیری نخواهد پایید که بارش‌های زمستانی همچون سال گذشته روان‌آب‌هایی که از بالا دست شهر بندرعباس نشات می‌گیرند را روانه شهر کند. هرچند ساخت کانال‌های هدایت روان آب در قسمت‌هایی از شهر اجرا شده اما پیشگیری بهتر از درمان است. تنها چاره کنترل روان‌آب‌ها مدیریت آن‌ها در بالا دست و ایجاد سازه‌های آبخیزداری در بالا دست شهر بندرعباس است.

عضو شورای شهر با بیان اینکه بانوان و فعالان اجتماعی سوالات متعددی بابت حذف یکباره کمیسیون بانوان شورای شهر داشته‌اند، اظهار کرد:  بهتر است ریاست محترم شورا پاسخ دهند، من و شما بانوان پارلمان هستیم. چرا در حالی که یک بانو رئیس شورای شهر است کمیسیون بانوان بدون هیچ رای گیری و تنها با صلاحدید شما حذف و امورات آن به کمیسیون فرهنگی سپرده شده است که هیچ بانویی در آن حضور ندارد. این اتفاق با شعارهای من وشما در زمان انتخابات سنخیت ندارد. رئیس شورا در پاسخ به صحبت‌های عامری عنوان کرد که کمیسیون بانوان برای فعالیت بیشتر با کمیسیون فرهنگی ادغام شده است.

  

شهربازی در ضلع جنوبی پارک جنگلی ساخته می‌شود

«اصغر حسین پور»، معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس درباره محل جانمایی شهربازی گفت: «کوهستان پارک پنج علی»، «پشت تالار آوینی» و «زمین ضلع جنوبی پارک جنگلی» گزینه‌های محل جانمایی شهربازی بودند. براساس امتیازبندی زمین ضلع جنوبی پارک جنگلی مورد نظر قرار گرفت که در صورت تصویب مقدمات طراحی انجام می‌شود و در جلسه آتی شورا طراحی و نوع سرمایه گذاری نیز به رای گذاشته می‌شود. به گفته حسین پور ضلع جنوبی پارک جنگلی پیشنهاد شهرداری به شورا برای ساخت شهربازی است.

«احمد عامری»، عضو شورای شهر و مخالف احداث شهربازی در ضلع جنوبی پارک جنگلی گفت: استاندارد شهربازی می‌گوید تمرکز امکانات در یک فضای محدود، هدر دادن امکانات است. در آینده از جهت ترافیکی با چالش بزرگی مواجه می‌شویم. بایستی شهربازی جامع الطراف باشد؛ یعنی پهنه و دامنه‌ش انقدر وسیع باشد که مشکلات احتمالی در آن مکان به حداقل برسد. از آنجا که جامعه هدف نیز مردم است؛ بالغ بر 250 میلیارد تومان سرمایه از مردم در کوهستان پارک پنج علی هزینه شده و زیر ساخت‌هایی آماده شده است. اگر نظر من باشد مشاور تخصصی بی‌طرف را از خارج استان می آورم و ممکن است نظر او غلبه کند بر نظرکارشناسانی که ضلع جنوبی پارک جنگی مدنظرشان است.

وی افزود: برای اینکه مردم بهره‌مند شوند، نگاه کنید جمعیت بیشتر کجا تمرکز دارد. شهرک پیامبر اعظم به اندازه یک بندرعباس دوم است. این جمعیت کثیر اگر به سمت شهر بیایند مسئله ترافیکی در آینده پیش خواهد آمد. برای جلوگیری از هدر رفت هزینه‌هایی که در کوهستان پارک پنج علی شده، تلاش شود آنجا را بهینه کنیم.

«سید محمدرضا موسوی»، عضو شورای شهر و موافق احداث شهربازی در ضلع جنوبی پارک جنگلی گفت: با توجه به موضوعات حریم فرودگاه، پارک بانوان و یک سری محدودیت‌های دیگر آن منطقه قرار شد نامه‌ها، مستندات و مجوزها آورده شود. با توجه به طرح گسترش شهر بندرعباس بنا به برنامه ریزی که شده در ادامه نوار ساحلی پشت فرودگاه به سمت شهرستان میناب است از همین رو طراحی پارک فعلی، قلب آتی شهر بندرعباس به لحاظ گستره جمعیت می‌شود.

وی افزود: جانمایی کنونی در کنار منطقه‌ای است که به لحاظ محرومیت و امکانات شهری در محدودیت‌هایی هستند که این جانمایی به لحاظ ریالی می‌تواند منطقه را تحت تاثیر قرار دهد. ما یکبار تجربه احداث شهربازی در حاشیه شهر {پارک زرون} را داشته‌ایم که به دلایل متعددی از جمله دسترسی عمومی دچار مشکلات شدند.

در ادامه «یعقوب دبیری نژاد»، عضو شورای شهر بندرعباس از تعلل در تصویب محل جانمایی شهر بندرعباس گلایه کرد. در پایان پس از بررسی و اظهارنظر اعضا ضلع جنوبی پارک جنگی به عنوان محل جانمایی شهربازی بندرعباس رای آورد. همچنین اعضای شورای شهر بانامه شهرداری بندرعباس با موضوع تاخیر در پایان کار و تمدید پروژه‌های مسکن مهر جهت اخذ 3 درصد عوارضات برابر تعرفه و نرخ روز نیز موافقت کردند.

 

 

 

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها