معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبرداد:

طرح سنجش سلامت نو آموزان بدو ورود به دبستان تا پایان شهریور



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طرح سنجش سلامت نو آموزان بدو ورود به دبستان در ۳۴پایگاه از اول تیرماه آغاز و تا ۳۱ شهریور ادامه دارد که در این طرح تعداد۴۷۸۲۳نوآموز مورد سنجش قرار می‌گیرند.

به گزارش صبح ساحل،«دکتر عبدالجبار ذاکری»معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه غربالگری نوآموزان جامانده ازطرح نیز با مراجعه به پایگاه‌های سنجش تا پایان آبانماه ادامه خواهد داشت گفت: والدین پس از ثبت نام اولیه نوآموز خود در مدرسه پس از دریافت نوبت از پایگاه سنجش سلامت نزدیک محل سکونت خود اقدام و درتاریخ مشخص جهت غربالگری توسط مراقبین سلامت و پزشکان حضور می یابند .

وی افزود: پایگاه ها قبل از شروع فعالیت توسط تیم سلامت از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور پیشگیری ازبیماری کووید 19مورد ارزیابی و پایش قرار می گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: نوآموزان در پایگاههای سنجش سلامت از نظربینایی ،شنوایی ،سلامت دهان ودندان ،تغذیه و پایش رشد،بیماری آسم و سل و وضعیت واکسیناسیون توسط بهورز و مراقبین سلامت مورد ارزیابی قرار می گیرند.

ذاکری بیان کرد: بررسی از نظر فرایند بلوغ، وضعیت شکم، آسیب های محیطی، بیماری تیروئید و قلبی وعروقی و اختلالات خونی و هپاتیت توسط پزشک مورد ارزیابی سلامت جسمی قرار می گیرند و در موارد غیرطبیعی نوآموز به سطح تخصصی برای  بررسی بیشتر ارجاع داده می شوند.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها