اعلام آمادگی کانون وکلای هرمزگان برای دفاع رایگان از بازداشت شدگان اخیر/به کلاهبرداران پول ندهید



به گزارش صبح ساحل، کانون وکلای هرمزگان طی اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد: نظر به رخدادهای اخیر ، برخی از هم استانی ها تحت تعقیب کیفری قرار گرفته و بعضا با قرار بازداشت موقت یا قرارهای تامین کیفری دیگر، صدور کیفر خواست و محکومیت کیفری مواجه شده اند که جهت دفاع از حقوق قانونی خویش نیازمند راهنمایی و حضور وکلای دادگستری در پرونده های متشکله هستند.

از سویی عدم دخالت به موقع کانونهای وکلای دادگستری به عنوان یک بال دیگر فرشته عدالت و تنها نهاد مدنی مستقل حقوقی کشور که عهده دار دفاع از حقوق بنیادین ملت است باعث شده که عده ای سود جو با جعل عناوین و وعده های توخالی و دروغین، ، وجوه هنگفتی را از متهمین یا بستگان آنان مطالبه و بعضا وصول و آرامش جامعه و امنیت حقوقی شهروندان را مختل و به مخاطره بیندازند. کارگروهی مرکب از وکلای کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان جهت ارائه مشاوره و قبول پرونده های اشخاصی که به دلیل اعتراضات اخیر تحت پیگرد قرار گرفته اندبه صورت رایگان تشکیل شده تا مردم بتوانند از خدمات حقوقی بهرمند گردند.

کانون وکلای هرمزگان از ساعت ۸ لغایت ۱۴ روزهای شنبه تا پنجشنبه به نشانی ، ابتدای شهرنمایش ، روبروی پمپ بنزین، ساختمان ترنج ، طبقه بالای بیمه پاسارگارد پذیرای مراجعه کنندگان است.

 رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نیز ۲۳آبان اعلام کرد طبق قانون، متهمان حق برخورداری از وکیل را دارند و همچنین بر اساس نظر مقام قضایی، تعداد قابل توجهی از دستگیرشدگان که توانسته اند وثیقه و کفیل معرفی کنند، با قید وثیقه یا کفالت آزاد شده‌اند.

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها