فرمانده انتظامی استان خبر داد:

دستگیری دارندگان سلاح غیرمجاز در هرمزگان



طرح ضربتی جمع آوری سلاح و مهمات در هرمزگان اجرا شد که در این راستا، 7 نفر دستگیر شدند . این طرح به مدت 4 روز به اجرا درآمد که 25قبضه اسلحه غیر مجاز شامل 10 قبضه اسلحه جنگی و 15 قبضه شکاری به همراه 144 عدد فشنگ شکاری و جنگی کشف شد. 
 
7 نفر از دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز در این رابطه  شناسایی و در عملیات های جداگانه دستگیر شدند. این متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.به گفته فرمانده انتظامی استان هرمزگان با توجه به وضعیت حاکم درکشور و استان و وقوع تجمعات اعتراضی توأم با اغتشاش و نا آرامی، با تلاش همه جانبه پلیس امنیت عمومی استان طرح ضربتی جمع آوری سلاح و مهمات اجرایی شد.سردار غلامرضا جعفری  بر جدیت و قاطعیت پلیس در اجرای مستمر طرح های پاک سازی مناطق آلوده و طرح ارتقاء امنیت اجتماعی تاکید داشت وقاچاق سلاح به کشور یکی از اهدافی دانست  که دشمن برای ایجاد نا امنی و از بین بردن آرامش جامعه دنبال می کند.وی از برخورد قاطعانه پلیس با قاچاقچیان سلاح سخن گفت که  در این خصوص از شهروندان می خواهیم هرگونه اطلاعات در این خصوص را از طریق شماره تلفن 110 مرکز فوریت های پلیسی اعلام کنند.
 
 دستگیری اخلالگر نظم عمومی در بندرعباس 
مدتی قبل در اجرای طرح ضربتی ارتقاء امنیت اجتماعی در بندرعباس 13 اخلالگر نظم عمومی به تله قانون افتادند. فرمانده انتظامی استان هرمزگان در این خصوص نیز  گفت:  در راستای پاسخگویی به مطالبات و درخواست های شهروندان جهت برخورد با برهم زنندگان نظم عمومی پیگیری موضوع بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفت .سردار جعفری با بیان اینکه  مأموران پلیس امنیت عمومی استان به منظور پاکسازی نقاط و محلات آلوده ، طرح ضربتی ارتقاء امنیت اجتماعی در قالب طرح محله محور با هدف مقابله با ناهنجاری ها به مدت 48 ساعت در محلات مختلف شهرستان بندرعباس اجرا کردند افزود: در این طرح در چند عملیات ضربتی 13 نفر از مخلان نظم عمومی که با ایجاد رعب و وحشب برای شهروندان ایجاد مزاحمت می کردند دستگیر و در بازرسی از مخفیگاههای آنان تعدادی اقلام مجرمانه سلاح سرد نظیر چاقو، قمه و شمشیر کشف و ضبط شد.وی به قانون گریزی زد و ادامه داد: برابر ماده 617 قانون مجازات اسلامی ، هر فردی به وسیله چاقو یا هرنوع سلاح دیگر تظاهر یا قدرت نمایی کند و یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید قرار دهد یا با کسی گلاویز شود،در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از 6 ماه تا 2 سال و 74 ضربه شلاق محکوم می گردد.
 
 روغن سویا گازوییلی 
فرمانده انتظامی استان در ادامه گفتگو به کشف 7 هزار و 764 لیتر گازوئیل قاچاق در پوشش روغن سویا در بندرعباس  اشاره کرد و اظهار داشت: مأموران انتظامی کلانتری 11 شهید مطهری شهرستان در ادامه طرح امنیت محله محور و مقابله با قاچاق سوخت با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی یک باند قاچاق سوخت که اقدام به قاچاق سوخت می کردند را شناسایی و ضمن شناسایی منزل و محل فعالیت قاچاقچیان با هماهنگی مقام قضایی با تشکیل یک تیم به محل اعزام  شدند. سردار جعفری کشف  254 کارتن با مارک روغن و 185 کارتن حاوی گالن های 20 لیتری در پوشش مایعات روان کننده بتن جمعاً 7 هزار و 764 لیتر گازوئیل قاچاق در پوشش روعن سویا در بازرسی از یک انبار خواند و گفت: این محموله سوختی در پوشش بار قانونی روغن سویا وارد استان شده که با هوشیاری مأموران شناسایی و کشف و تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری عاملان قاچاق ادامه دارد.
 
 562 دستگاه انواع لوازم خانگی  در انبار احتکار 
کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان هرمزگان یک انبار احتکار لوازم خانگی قاچاق در بندرعباس کشف کردند که در آنجا  562 دستگاه انواع لوازم خانگی شامل آبگرم کن ، اجاق گاز ، ماشین لباسشویی وتوستر وجود داشت. ارزش این کالاها  8 میلیارد و 600 میلیون ریال برآورد شد.فرمانده انتظامی استان در این خصوص گفت: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با احتكار کالاهای اساسی، با گشت زنی های پنهان و آشکار هدفمند در یکی از محلات بندرعباس این  انبار احتکار کالا را شناسایی کردند که ضمن هماهنگی با مقام قضایی با تشکیل تیمی به محل اعزام شدند.سردار غلامرضا جعفری ارزش این اقلام احتکاری کشف شده را بنا به اعلام نظر کارشناسان اقتصادی 8 میلیارد و 600 میلیون ریال عنوان کرده واظهار داشت : در این رابطه پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ذیصلاح ارسال شد .
 
 40 قاچاقچی مواد مخدر در دام پلیس 
فرمانده انتظامی استان  از دستگیری 40 قاچاقچی مواد مخدر  و کشف 3 تن و 318 کیلو انواع مواد مخدر طی 72ساعت گذشته خبر داد . این دستگیری و کشفیات  در اجرای 39 طرح ضربتی  پاک سازی نقاط آلوده در سطح استان رخ داد.سردار جعفری در این رابطه تصریح کرد:مأموران انتظامی استان در اجرای این طرح های منسجم ضمن شناسایی و توقیف 25 دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل مواد مخدر، جمعا 3 تن و 318 کیلو انواع مواد افیونی شامل2تن و 85 کیلو تریاک، 963کیلو هروئین، 111کیلو حشیش، 158 کیلو شیشه و یک کیلو سایر مواد کشف کردند.وی اشاره ای به انهدام دو باند حرفه ای مواد مخدر طی 72 ساعت گذشته در سطح استان داشت  و گفت: با تلاش همه جانبه صورت گرفته در مدت یاد شده ، 40 قاچاقچی مواد مخدر و 34 خرده فروش دستگیر و همچنین 359 نفر معتاد متجاهر نیز جمع آوری و جهت ادامه روند درمانی تحویل کمپ بازپروری معتادین شدند. این مقام مسئول به کشف 250 کیلو تریاک از یک منزل مسکونی مطالبی عنوان کرد .مدتی قبل ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان در بازرسی از یک منزل مسکونی  در  روستای دمیلو از توابع بندرعباس 250 کیلو تریاک کشف و یک قاچاقچی دستگیر کردند. در این رابطه خودرو سواری متعلق به متهم که در امر جابه جایی مواد استفاده می شد توقیف کردند.
 
روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها