آتش‌نشانان افراد گیرافتاده در 51 دستگاه آسانسور را نجات دادند

حبس 71 نفر در آسانسورهای بندرعباس



تیم نجات وامداد آتش‌نشانی بندرعباس در آذرماه گذشته جان 128 نفر را نجات دادند. بیشترین عملیات آتش‌نشانان مربوط به آسانسور ساختمان‌های شهر بود.در طی این مدت 71 نفر درون اتاقک 51 دستگاه آسانسور با نقص فنی، گیر افتاده بودند. 7 نفر محبوس شده نیز مصدوم شدند. 
 
 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس با تائید این خبر گفت: با توجه به مشاهده تجربیات افراد در هنگام گیرافتادن در آسانسور خراب، بهتر است پیش از ارائه راه‌حل نجات از آسانسور، به مسئولین ساختمان‌های اداری و مسکونی گوشزد کنیم که هرماه، وضعیت آسانسور خود را چک کنند و در صورت مشاهده خرابی و نیاز به تعمیر، با کارشناسان تماس بگیرند. محمدامین لیاقت بابیان اینکه در صورت گیرافتادن در یک آسانسور، جای نگرانی نیست افزود: اگر برق‌ها قطع شد، با نور تلفن همراه خود فضا را روشن کرده تا دکمه‌های آژیر اضطراری را ببینید. دکمه تماس با تکنسین را بزنید؛ معمولاً این دکمه با علامت CALL مشخص‌شده است. در صورت عدم برقراری تماس، با 125 یا 115 تماس حاصل فرمایید. وی توصیه کرد که هرگز در هنگام گیر افتادن در آسانسور خراب، اقدام به باز کردن دریچه یا باز کردن درب اصلی آسانسور نکنید، چراکه خطرآفرین است و راه مناسبی برای نجات از آسانسور محسوب نمی‌شود.مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس با اشاره به نجات 31 نفر در 43 مأموریت مربوط به   محبوس شدگان  منزل و خودرو گفت: در این‌یک ماهه 42مأموریت مربوط به محبوس شدگان در منزل و یک مورد مربوط به حبس شده‌ها در خودرو بود .وی ادامه داد: علت 14 مورد گیر افتادن افراد در منزل ،نقص فنی و 29 مورد نیز سهل‌انگاری افراد بوده است.لیاقت مصدومان این حادثه‌ها را 12 نفر خواند.وی از نجات 11 نفر در سانحه خودرویی خبر داد که در این تصادفات 13 نفر مصدوم شده بودند. لیاقت آمار نجات افرادی که تهدید به خودکشی کرده بودند را 2 نفر اعلام کرد و افزود: متأسفانه یک نفر که اقدام به خودکشی کرده بود فوت کرد. این مقام مسئول از 10 مورد گیرکردن خودرو در ساحل و کانال نیز مطالبی بیان کرد. 
 
 اطفا 162 حریق
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس نیز در ادامه گفتگو از اطفا 162 حریق و مصدومیت 6 نفر  در آذرماه جاری سخن گفت و افزود: در این بازه زمانی  29 خانه مسکونی دچار آتش‌سوزی شد که 14 مورد آن مربوط به اتصالی برق بوده است. لیاقت از مصدوم شدن 3 نفر در این حادثه خبر داد. وی به  حریق 13 دستگاه خودرو  ،8  واحد اداری و تجاری و... اشاره کرد. 
لیاقت 162 حریق را مربوط به22 مورد اتصالی برق ،  8 مورد گاز، 8 مورد مواد نفتی، 2 مورد مواد شیمیایی و سایر 122 مورد دانست و افزود: عامل 111 حریق عمدی، 45 مورد غیرعمدی و6 مورد نامعلوم به ثبت رسیده است.
وی علت 21 مورد آتش‌سوزی را  نقص فنی، 22 مورد سهل‌انگاری، 6 مورد  عدم ایمنی  و سایر را  113  مورد اعلام کرد. لیاقت زیان مالی آتش‌سوزی را 57 میلیارد و 387 میلیون ریال دانست.
 
 صدور 86  فقره پروانه و پایان کار ساختمان 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس به صدور 46 فقره پروانه و صدور40 فقره  پایان کار ساختمان نیز گریزی داشت و گفت: در این مدت 236 خاموش‌کننده پودر و گاز و CO2 در ساختمان‌ها و159 جعبه F در ساختمان‌های مرتفع نصب‌شده است .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها