داعش مسئولیت انفجار نزدیک فرودگاه کابل را برعهده گرفت



گروهک تکفیری تروریستی داعش امروز در بیانیه ای مسئولیت انفجار دیروز نزدیک فرودگاه بین‌المللی کابل در افغانستان را برعهده گرفت.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از مهر، گروهک تکفیری تروریستی داعش امروز دوشنبه اعلام کرد که مسئولیت حمله به نیروهای طالبان در شهر کابل پایتخت افغانستان را برعهده می‌گیرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، گروهک تکفیری مذکور در کانال تلگرامی خود در این باره اعلام کرد که مسئول حمله صبح دیروز کابل بوده که در جریان آن ۲۰ نفر کشته و ۳۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش رویترز، یکی از سخنگویان وزارت کشور طالبان در این خصوص اعلام کرد که انفجار بیرون از فرودگاه نظامی کابل منجر به مجروح شدن ده‌ها نفر شد.

وزارت کشور افغانستان آمار ارائه شده توسط گروه تروریستی داعش را رد کرد و گفت که آمار رسمی کشته شدگان و مجروحان این حمله را به طور رسمی اعلام خواهد کرد.

شبکه الجزیره زمان رخداد این حمله به نقل از منابع امنیتی طالبان اعلام کرده بود که در پی وقوع انفجار در نزدیکی فرودگاه بین المللی کابل ۱۰ نفر کشته و ۸ تن دیگر نیز زخمی شدند.

گفتنی است پس از روی کار آمدن گروه طالبان در افغانستان در ۱۵ آگوست سال گذشته و توقف کمک‌های خارجی، این کشور شاهد افزایش بیکاری و فقر بوده و ارزش پول ملی نیز به شدت کاهش یافته است.

از سوی دیگر، آمریکا نیز به بهانه‌های مختلف ۷ میلیارد دلار ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان را به عنوان بخشی از تحریم‌ها علیه طالبان بلوکه کرده است. کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل از دولت آمریکا خواستند تا دارایی بلوکه شده افغانستان را آزاد کند.

گفتنی است که افغانستان پس از ۲ دهه اشغال از سوی نیروهای خارجی به سرکردگی تروریست‌های آمریکایی، اکنون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها