نجات ۶ سرنشین یک فروند موتورلنج باری در محدوده جزیره خارگ



رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با کمک شناورهای ناجی این اداره کل، ۶ سرنشین یک فروند موتورلنج باری که در آب‌های محدوده جزیره خارگ غرق شده بود از مرگ نجات پیدا کردند.

به گزارش صبح ساحل، «حجت خسروی»،رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پیرو اعلام وضعیت اضطرار یک فروند موتورلنج باری به مرکز فرعی جست و جو و نجات دریایی جزیره خارگ مبنی بر گرفتار شدن در توفان و احتمال غرق شدن شناور، پس از هماهنگی های لازم شناور ناجی ۹ به منطقه اعزام شد. وی بیان کرد: پس از گذشت دقایقی شنار دوبه موتوردار "هلیا" که در منطقه حضور داشت اعلام کرد پنج نفر از ۶ خدمه شناور غرق شده را نجات دادند ولی یک نفر از آنها به آب افتاده که به علت شرایط بد جوی امکان نجات آن وجود ندارد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استانه بوشهر ادامه داد: در ادامه عملیات با رسیدن شناور ناجی ۹ فرد به آب افتاده نجات پیدا کرد. خسروی عنوان کرد: شناور ناجی پس از رسیدن به اسکله گناوه افراد نجات یافته را به مسئولان مربوطه تحویل داد. وی یادآورشد: موتورلنج باری یاد شده نیز بر اثر آب گرفتگی زیاد غرق شد.

نجات خدمه بیمار شناور خدماتی

وی اضافه کرد: در دومین عملیات نیز پس از برقراری ارتباط با مرکز فرعی جست و جو و نجات دریایی خارگ مبنی بر بیماری خدمه شناور خدماتی موتور تانکر، شناور ناجی ۹ به موقعیت اعزام شد.

خسروی گفت: شناور ناجی پس از گذشت ۳۰ دقیقه فرد بیمار را تحویل گرفت و با برگشت به مبدا به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها