مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد:

ورود ۹۵۲ هزار گردشگر در تعطیلات نوروزی به جزیره قشم



 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ورود ۹۵۲ هزار گردشگر در تعطیلات نوروزی امسال به بزرگ ترین جزیره خلیج فارس خبر داد و گفت: آمدن این تعداد مسافر به سرزمین آب و آفتاب نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، افشار فتح الهی عصر یکشنبه در نخستین نشست خبری سال جدید با اصحاب رسانه جزیره قشم با ارائه آمار عملکرد این سازمان در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: سالی که گذشت، سال موفقیت های خوب و بی شماری برای این جزیره در عرصه های مختلف بود.

ادامه داد: در سال گذشته، ۲۳۶ میلیارد تومان بودجه عمرانی صرف اجرای پروژه های عمرانی در جزیره قشم شد که در مقایسه با بودجه ۷۷ میلیاردی در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، ۲۰۶ درصد رشد و افزایش را نشان می دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: تعداد واحدهای صنعتی فعال در سال ۱۴۰۰ در این جزیره ۱۹۸ واحد بود که این تعداد در سال ۱۴۰۱ به ۲۱۴ واحد صنعتی فعال افزایش پیدا کرد که این آمار نسبت به سال ۱۴۰۰ هشت درصد رشد داشته است.

فتح الهی اضافه کرد: ارزش تولیدات واحدهای صنعتی جزیره قشم در سال ۱۴۰۰، ۳۸۲ میلیون دلار بود که در سال ۱۴۰۱ به هزار و سه میلیون دلار با رشد ۱۶۳ درصدی رسید و به لحاظ ریالی هم چهار هزار و ۹۵۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ بود که این به ۱۵ هزار و ۶۵۶ میلیارد تومان رسید که رشد ریالی ۲۱۶ درصدی ارزش تولیدات صنعتی را به همراه داشته است.

وی با اشاره به ارزش سرمایه گذاری های رخ داده در جزیره قشم گفت: در این حوزه نیز ۴۴ درصد رشد داشته ایم، ولی ارزش سرمایه گذاری های محقق شده سال ۱۴۰۰، ۷۸۰ میلیارد تومان بود که این آمار در سال ۱۴۰۱ به پنج هزار میلیارد تومان رسید که در حوزه سرمایه گذاری های محقق شده با ۵۴۱ درصد و در حوزه صدور مجوز ها با ۲۳ درصد رشد همراه بوده است.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در حوزه واردات و صادرات به جزیره قشم هم اتفاقات ارزشمندی رخ داده است، صادرات به داخل کشور از طریق این جزیره در سال ۱۴۰۰، ۵۸ میلیون دلار بود که این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۲۶۲ میلیون دلار افزایش پیدا کرد که در این بازه زمانی ۳۴۶ درصد در صادرات به داخل کشور رشد داشته ایم؛ صادرات به خارج از کشور از این جزیره در سال ۱۴۰۰، ۳۷.۵ میلیون دلار بود که این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۲۰۲ میلیون دلار رسید که این عدد ۴۳۴ درصد رشد در صادرات به خارج از کشور را نشان می دهد.

وی اعلام کرد: در حوزه صادرات مجدد در سال ۱۴۰۰، ۶ میلیون دلار بود که در سال ۱۴۰۱ به ۱۶ میلیون دلار رسید که با ۱۷۷ درصد رشد همراه بوده است و در مجموع جمع این صادرات به ۴۸۱ میلیون دلار رسید که سهم خوبی در صادرات ملی است و متوسط هم حدود چهار برابر شده به علاوه بر اینکه در واردات به خصوص واردات کالای همراه مسافر این منطقه آزاد منفی ۱۲ درصد کاهش داشته ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: تراز تجاری این منطقه در سال ۱۴۰۰ منفی ۱۲۳ میلیون دلار بود که در سال ۱۴۰۱ این تراز مثبت شد و ۵۷ میلیون دلار تراز تجاری مثبت در سال گذشته را تجربه کرده ایم.

وی گفت: در حوزه اراضی هم به لطف خدا، ما موفق به باز پس گیری اراضی واگذار شده این جزیره به نام سرمایه گذاری به افراد مختلف به مساحت یک هزار و بیست هکتار با همکاری دستگاه قضایی به ارزش حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان به بیت المال شده ایم.

فتح الهی با ارایه گزارشی از آخرین اطلاعات مربوط به مسکن جوانان جزیره قشم افزود: در سالی که گذشت ۶ هزار و ۱۵۷ نفر از جوانان این جزیره را زمین های خود را دریافت کردند و مجموع واگذاری های انجام شده در طرح مسکن جوانان این جزیره ۱۸۱ هکتار زمین در ۴۲ روستا و چهار شهر انجام شده و فقط ۲ شهر دیگر باقی مانده که در حال انجام مقدمات واگذاری در آنها هستیم.

وی اظهار کرد: راه اندازی پروژه های پُل خلیج فارس و پروژه بانکرینگ (Bunkering) - (عملیات سوخت رسانی به کشتی ها و سایر شناورها در دریا) به عنوان آرزوی چندین ساله مردم جزیره قشم و کشور، دو گام بلند موفقیت آمیز این منطقه آزاد در عرصه افتخارات منطقه ای و ملی بود که در سال ۱۴۰۱ محقق شد.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با ارایه گزارشی از عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: نوروز ۱۴۰۲ به لطف خداوند و همکاری همه اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر قشم بدون هیچ گونه حادثه و مشکلی به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان به عنوان سومین مقصد سفرهای نوروزی کشور معرفی شد، افزود: این استان در روزهای پایانی سال گذشته و نوروز امسال دومین استان اقامتگاهی کشور بود که عمده مسافرین نوروزی ورودی به این استان وارد جزیره قشم شدند.

فتح الهی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی کمبودی در اقلام عمومی و مصرفی گردشگران و مسافرین نوروزی ورودی به این جزیره نداشته ایم، اظهار کرد: تمام پیش بینی ها و تهمیدات لازم برای ورود و میزبانی از این تعداد گردشگر به جزیره قشم از ماه پیش انجام شده بود.

وی گفت: خوشبختانه در تعطیلات نوروزی امسال در بحث حوادث جاده ای و ترافیکی فقط تعدادی انگشت شماری بی احتیاطی ثبت و گزارش شد و در بحث غرق شدگی ها که هر ساله متاسفانه تلفات داشتیم امسال با فعالیت ۲۰ ناجی غریق در نقاط خطر آفرین و پر حادثه سواحل این جزیره با هدف کمک به حفظ جان گردشگران و پیشگیری از غرق شدگی احتمالی آنان در تعطیلات نوروزی، ۱۵ نفر از خطر مرگ نجات یافتند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد: بیشترین حجم ورودی گردشگران و مسافران نوروزی به جزیره قشم از بنادر پل و لافت انجام شد که امسال ۱۵۱ هزار خودرو در ایام نوروز وارد سرزمین عجایب هفتگانه خلیج فارس شدند که این آمار رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ را داشته است.

وی افزود: مجموع مسافران ورودی به جزیره قشم به ۹۵۲ هزار نفر رسید که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش آمدن گردشگر و مسافر را به نگین خلیج فارس داشتیم که ۷۴۳ هزار نفر از آنها از طریق بنادر پل و لافت با ۴۱ درصد رشد، ۳۴ هزار نفر از طریق فرودگاه بین المللی قشم با ۲۱ درصد رشد و ۱۷۵ هزار مسافر دیگر نیز از طریق بندر مسافری شهید ذاکری قشم وارد این جزیره شدند که آمار ورودی از بندر شهید ذاکری با توجه به تعطیلی این بندر به دلیل مساعد نبودن شرایط جوی و دریایی در برخی از روزهای تعطیلات نوروزی ۲ درصد کم تر نسبت به سال ۱۴۰۱ بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها