کاهش۴۰ درصدی وقوع تصادفات در جزیره کیش



 رییس پلیس راهور کیش گفت: در نتیجه اقدامات آموزشی و رعایت فرهنگ ترافیکی وقوع تصادفات در این جزیره امسال ۴۰ درصد کاهش یافت.  

 

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ مهدی توانگر روز پنجشنبه گفت: این کاهش در تصادفات جرحی و خسارتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته برآورد شده اما در وقوع تصادفات فوتی امسال یک مورد به ثت رسیده درحالی که سال گذشته در این مدت مورد فوتی ثبت نشده است.

وی اضافه کرد: برخورد با تخلفات به صورت ویژه ای در این جزیره در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی بوده به طوریکه در سال جاری به ویژه ایام عید به منظور کنترل ترافیک ثبت تخلفات سرعت غیر مجاز توسط دوربین های نظارتی ۳۰ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ توانگر افزود: امسال در طرح نوروزی ارایه آموزش های ترافیکی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت به طوریکه ۳۲ هزار بروشور اموزشی فرهنگی ترافیکی جزیره متشکل از ۲۰ هزار ویژه خودروها و ۱۲ هزار ویژه موتورسیکلت ها در بین مسافران توزیع شده است.

بوق نزدن، رعایت حق تقدم و رعایت سرعت مجاز از جمله قوانینی است که مراعات آن در این جزیره به صورت ملموسی مورد توجه است و به گفته فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش، این جزیره در حوزه اقدامات فرهنگی و ترافیکی جزء رتبه های برتر کشور بوده و توسعه این فعالیت ها اولویت برنامه سال جاری است.

سرعت مجاز رانندگی در معابر شهری حداکثر ۶۰ کیلومتر و در معابر برون شهری بلوار خلیج فارس، جاده جهان حداکثر ۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

ایست کامل خودروها به هنگام عبور عابرین از عرض خیابان، رعایت حق تقدم در معابر از جمله میادین، نداشتن چراغ راهنمایی و رانندگی، پاکیزگی خودروها از جمله مواردی است که رعایت آن از سوی رانندگان به ویژه کیشوندان، موجب خلق لحظاتی به یادماندنی در خاطر مسافران می شود و انتظار می رود این فرهنگ سازی به صورت الگو در کشور از سوی برنامه ریزان و مردم برای اجرا مورد توجه قرار بگیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها