مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد:

ثبت‌نام ۴ هزار و ۵۰۰ متقاضی برای دریافت سند مالکیت در بافت فرسوده



مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با حضور در صحن شورای شهر بندرعباس ضمن اعلام این خبر، گفت: ۴۳ درصد بافت شهر بندرعباس بافت فرسوده و سکونتگاه غیرمجاز است. منابع مالی که در اختیار دولت است محدود است؛ در حوزه بافت فرسوده پروژه‌های چندبخشی و مشارکتی داریم که با مجموعه شهرداری و سایر ارگان‌های ذی‌ربط در حال اجرا است. 
«عباس کمالی»، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان بابیان اینکه برنامه زمان‌بندی پیشرفت پروژه‌ها این حوزه، متناسب با اعتبارات تدوین می‌شود، افزود: بر اساس برنامه اجرایی که از وزارتخانه دریافت می‌کنیم کار را پیش می‌بریم اما به‌طورکلی در حوزه بافت فرسوده باید به سمت سرمایه‌گذاری برویم؛ اعتبارات دولتی کفایت انجام پروژه‌های این بخش را ندارد. وی اضافه کرد: در سنوات گذشته برخی در طرح‌های چون مسکن مهر ثبت‌نام و مسکن هم دریافت کردند اما همچنان در بافت فرسوده ساکن هستند و مسکن دریافتی را به گونه‌های مختلف واگذار کرده‌اند لذا این باعث توسعه نخواهد شد.
بنابراین باید مدل اجرایی را تغییر دهیم، به مدل‌های سرمایه‌گذاری روی بیاوریم و آزادسازی را بخش به بخش انجام دهیم. کمالی بابیان اینکه لازم است با هماهنگی ارگان‌ها ذی‌ربط این مدل را در یک محله به‌عنوان پایلوت اجرا کنیم، عنوان کرد: در ۸ سال گذشته کل الحاقاتی که در بندرعباس اتفاق افتاده ۳۶ هکتار بوده است؛ بنده زمانی راه و شهرسازی را تحویل گرفتم که عرضه تقریباً صفر و تقاضا خیلی زیاد بود. الحاقاتی که در این مدت اتفاق افتاد بالغ‌بر هزار و 900 هکتار بوده که بخش دیگری هم در حال انجام است؛ این اتفاق بندرعباس را در بحث زمین بیمه خواهد کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: پیشنهاد خودم این است در الحاقات جدید یک‌بخشی از منابعی که در اختیار راه و شهرسازی است به‌عنوان زمین به بافت فرسوده اختصاص یابد، البته باید مدل تعریف شود؛ ساکنین را به سکونت در محل تعیین‌شده سوق دهیم و به‌تدریج تخریب و ساخت بافت فرسوده آغاز شود تا این بافت احیا شود.این مقام مسئول درباره تعیین حریم شصت متر دریا اظهار کرد: درباره تعیین تکلیف خط حریم شهر بندرعباس کارهای نهایی انجام‌شده است. حدود دو هزار پلاکی که در حوزه ساحل قرار دارد تا ساحل سورو به‌زودی تعیین و تکلیف شده و اسناد اعطا خواهد شد.
کمالی در خصوص اعطای سند مالکیت در محلات بافت فرسوده توضیح داد: برای اسناد بافت فرسوده حدود 4 هزار و 500 متقاضی ثبت‌نام کرده است که 2 هزار و 500 پرونده مربوط به شهر بندرعباس است، این اسناد صادر و به‌مرور به مردم تحویل داده می‌شود. لازم به ذکر است که واگذاری اسناد مالکیت به دفاتر پیشخوان دولت واگذارشده است، افرادی که تمایل دارند اسناد مالکیت اخذ کنند با مراجعه به دفاتر پیشخوان تشکیل پرونده دهند تا روند اداری طی شود و واگذاری صورت گیرد.به گفته مدیرکل راه و شهرسازی، بررسی و تعیین تکلیف ضوابط بلندمرتبه‌سازی، پهنه‌بندی حریم شهر بندرعباس، بازنگری طرح جامع شهری، طرح گردشگری دریایی از برنامه‌های در دستور کار این اداره کل تا انتهای سال ۱۴۰۲ است.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها