رییس شورای بخش مرکزی جاسک در مراسم تجلیل از معلمان اظهار کرد:

میزان ترک تحصیل در روستای «گتان» رو به افزایش است



رییس شورای بخش مرکزی جاسک با گلایه از وضعیت مدارس روستای گتان بالا گفت: مدرسه ابتدایی «۸ شهریور» گتان بالا با ۱۲۰ دانش آموز چند سالی است که حکم تخریب آن صادر شده و باید نوسازی شود اما متاسفانه هنوز اقدامی صورت نگرفته است و ساختمان فعلی مدرسه وضعیت مطلوبی ندارد.
به گزارش صبح ساحل، «محمدیعقوب فر» افزود: همچنین چند سالی است که مدرسه متوسطه اول پسرانه روستا نیز تعطیل شده و دانش آموزان برای ادامه تحصیل باید به روستاهای همجوار بروند این موضوع آسیب جدی به کیفیت آموزشی روستا زده است. نبود سرویس برای حمل و نقل دانش‌آموزان و مسافت زیاد مدرسه باعث شده میزان ترک تحصیل در مقطع متوسطه اول افزایش پیدا کند و این موضوع نگران کننده‌ای برای آینده‌ی روستا است.
رییس شورای بخش مرکزی جاسک با بیان روستای گتان از روستاهای مستعد شهرستان جاسک است، عنوان کرد: این روستا حدود ۴۰ معلم و فرهنگی دارد که برای یک روستا آمار بسیار بالا و مطلوبی است.
یعقوب فر افزود: در کنکور سال ۹۷ از روستای گتان ۹ نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند که  برای یک روستا در آن سال یک رکورد محسوب ‌می‌شد.
وی با اشاره به اینکه همه‌ی این موارد نشان از وجود استعدادهای درخشان در این روستا است، اظهار کرد: وضعیت فعلی مدارس شایسته این روستا نیست و می‌طلبد مسئولین اقدامی در جهت حل مشکلات زیرساختی و آموزشی  انجام دهند.
رییس شورای بخش مرکزی شهرستان جاسک در پایان گفت: همچنین هفته اخیر مصادف شد با هفته بزرگداشت معلم و برهمین اساس از طرف مجموعه دهیاری، شورای اسلامی گتان و شورای بخش مرکزی با حضور «اسحق غمگساری» دهیار،  «قادربخش ملایی» امام جمعه روستا، معتمدین روستای گتان از فرهنگیان روستا در نماز جمعه تقدیر شد.
لازم به ذکر است دو نفر از فرهنگیان روستای گتان «حبیب ملایی» و «ساره برجعلی» به عنوان معلم نمونه در سطح شهرستان انتخاب شدند که از طرف دهیاری و شورای اسلامی از این دو نفر تقدیر و تشکر ویژه شد.
روستای گتان بالا در بخش مرکزی شهرستان جاسک قرار دارد. جمعیت روستای گتانِ بالا بالغ بر یک هزار نفر است.
  میزان ترک تحصیل در روستای «گتان» رو به افزایش است
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها