دریا در محدوده هرمزگان مواج می‌شود/ شناور‌های سبک تفریحی و صیادی از تردد خودداری کنند



کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: امروز و فردا (دوم و سوم تیرماه) دریای عمان تا شرق تنگه هرمز و در ساعات بعد از ظهر نیز سواحل و جزایر خلیج فارس تا غرب تنگه هرمز بویژه در محدوده سواحل و جزایر غربی استان نسبتاً مواج می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «مرضیه سی سی پور»، کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: سرعت باد در سواحل و جزایر غربی استان در ساعات بعد از ظهر به محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و بیشینه ارتفاع امواج به ۱۵۰ سانتی متر می‌رسد.

سی سی پور توصیه کرد: از رفت و آمد شناور‌های سبک تفریحی و صیادی خودداری شود و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناور‌ها در بنادر استان صورت بپذیرد. وی افزود: در ارتفاعات استان بویژه ارتفاعات شرقی (سردشت بشاگرد) در ساعات بعد از ظهر، رشد ابر‌های همرفتی و رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد گاه تگرگ پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان گفت: با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و مجاورت مسیل‌ها اجتناب شود.

سی سی پور افزود: ضمن ماندگاری هوای گرم در مناطق غربی استان، در سایر نقاط بتدریج از امروز کاهش نسبی ۱ تا ۳ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

وی گفت: از روز یکشنبه ۴ تیرماه تا اواخر هفته پیش رو، با تقویت سامانه مونسونی در مناطق دریایی استان، وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی و مواج شدن دریا و در ارتفاعات استان بویژه بشاگرد، تشدید بارش‌های همرفتی پیش بینی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها