برگزاری دومین نمایشگاه مدولباس ایرانی اسلامی در شیراز



دومین نمایشگاه مدولباس ایرانی اسلامی شیراز، با حضور ۷۰ طراح و تولیدکننده انواع پوشاک در قالب ۱۰۰ غرفه، در راستای تسهیل تامین پوشاک عفیفانه مورد نیاز جامعه، آغاز به کار کرد.

          

به گزارش صبح ساحل، معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس در حاشیه افتتاح نمایشگاه مدولباس ایرانی اسلامی شیراز گفت: برپایی این نمایشگاه اقدامی ارزشمند و منحصر به فرد است چرا که در شیراز پوشاک متناسب با الگوی ایرانی و اسلامی را کمتر می‌توان مشاهده کرد.

به نقل از ارشاد فارس، محمد فرخ‌زاده با بیان اینکه کمتر فضایی برای ارائه لباس متناسب با سبک زندگی بانوان وجود دارد، افزود: اکنون طراحانی از سراسر کشور محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کرده اند.

وی با اشاره به گفت‌و گوی خود با طراحان حاضر در این نمایشگاه، ادامه داد: به نظر می‌رسد باید از کارگاه‌های کوچک و متوسط مقیاس حمایت کرد و در این راستا تسهیلات تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ (برای تولیدکنندگانی که نیروی کار تحت پوشش بیمه دارند) به صورت کم بهره و قرض‌الحسنه پرداخت می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: علاوه بر این با تدابیر اندیشیده شده در دفتر امور اجتماعی استانداری قرار شده فضایی با ظرفیت کافی در بازار مشیر با نصف اجاره بها در اختیار تولیدکنندگان پوشاک ایرانی اسلامی قرار گیرد.

فرخ‌زاده یکی از ضعف‌های موجود در این زمینه را مغفول ماندن صادرات دانست و عنوان کرد: از شرکت کنندگان در نمایشگاه پوشاک ایرانی اسلامی شیراز شمار انگشت شماری تاکنون اقدام به صادرات محصولات خود کرده‌اند.

وی گفت: این درحالی است که در کشور و استان فارس طراحان پوشش ایرانی اسلامی با کیفیت بین المللی فعال هستند و صادرات این تولیدات می‌تواند علاوه بر صدور فرهنگ و تمدن ایرانی منجر به درآمدهای ارزی شود که بسیاری از خلاهای بازار داخل را نیز پوشش می دهد.

فرخ‌زاده از متولیان برپایی این نمایشگاه خواست یک لیست از تولیدکنندگان حرفه ای این حوزه تهیه کنند تا برای صادرات آنها تسهیلگری لازم انجام شود.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: نزدیکی به گمرکات جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و ارزانتر شدن تامین پارچه، سبب شده تا فرصت برای ایجاد یک کار اقتصادی در زمینه تولید، عرضه و صادرات پوشاک ایرانی اسلامی در استان فراهم باشد.

  

برپایی نمایشگاه تا ۱۹ تیر

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز گفت: این نمایشگاه در راستای اجرای مصوبه کارگروه عفاف و حجاب مبنی بر برگزاری نمایشگاه‌های فصلی پوشاک عفیفانه، برگزار شده است.

سید رسول موسوی‌نژادیان با بیان اینکه این نمایشگاه تا ۱۹ تیر در هتل همای شیراز برپا خواهد بود، گفت: رویکرد این نمایشگاه عرضه پوشاک عفیفانه با هدف پاسخگویی به نیازهای اقشار و رده های سنی مختلف جامعه است.

او گفت: با توجه به نیاز مبرم امروز کشور، این اداره کل با همکاری و مجوز کارگروه مد و لباس کشور، اقدام به دعوت از طراحان و تولید کنندگان برتر ملی و استانی جهت برگزاری نمایشگاه پوشاک عفیفانه با رویکرد کیفیت، طراحی ایرانی و اسلامی کرده است.

موسوی‌نژادیان ضمن اشاره به حضور برندهای مطرح کشوری در این رویداد هنری، افزود: ما به منظور تشویق طراحان و تولید کنندگان پوشاک و محصولات حجاب، این فرصت را در شیراز فراهم آورده ایم تا بتوانیم همراه با معرفی برندهای پوشاک ایرانی، قدمی برای امکان فروش و بهبود اقتصاد تولید کنندگان پوشاک ایرانی در مرکز استان فارس که قطب جنوب کشور است، برداشته باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها