رئیس حوضه رودخانه زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور:

وضعیت بارش‌ها در هرمزگان بهتر از پیش بینی‌هاست/ ظرفیت ۸۰ درصد از سد‌های جنوب کشور پر است



رئیس حوضه رودخانه زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور گفت: سد‌های تامین کننده آب آشامیدنی جنوب کشور از جمله هرمزگان نزدیک به ۸۰ درصد پر است.

 

به گزارش صبح ساحل، مهرزاد احسانی رئیس حوضه رودخانه زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور در حاشیه نشست توجیهی برنامه‌های مدیریت آب و برق در سطح حوضه آبریز زهره و جراحی در بندرعباس گفت: پر بودن سد‌ها از بارش‌های خوب پارسال است و اکنون مشکلی برای تامین آب آشامیدنی مردم نداریم.

او گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های خوبی که درباره پاییز پر بارش وجود دارد، سد‌ها برای سال آینده هم پر خواهند شد.

رئیس حوضه رودخانه زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور گفت: وضعیت بارش‌ها در استان هرمزگان بهتر از وضعیتی است که پیش بینی کرده بودیم و خوشبختانه بابت تامین آب آشامیدنی تا دوسال آینده مشکلی نخواهیم داشت.

احسانی گفت: بخشی از آب کشاورزی از طریق منابع آب زیرزمینی برداشت می‌شود که در سال‌های خشکسالی فشار بیشتری به سفره‌ها وارد می‌شود و این موضوع مشکلاتی را بویژه برای کشاورزان ایجاد می‌کند.

او گفت: در وزارت نیرو در این زمینه تمهیداتی اندیشیده و غربالگری برای پایش مصرف آب را در نظر گرفته شده است.

به گفته احسانی، سامانه‌ای با عنوان مدیریت توامان پایش آب و انرژی برای پایش آب راه اندازی شده است که با استفاده از انرژی مصرفی در چاه ها، مصارف آب پایش می‌شود.

او گفت: اکنون ۵۰ درصد چاه‌های کشور به کنتور برقی مجهز است که حدود ۸۰ درصد آب کشاورزی را برداشت می‌کند.

رئیس حوضه رودخانه زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور گفت: بر اساس پایش صورت گرفته از طریق کنتور برق، برای کشاورزان پر مصرف پیامک هشدار صادر می‌شود.

احسانی گفت: در این مورد روز گذشته نشستی در بندرعباس با حضور مسئولان استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان برای آموزش دست اندرکاران حوزه آب و برق برگزار شده است.

او گفت: در این نشست، کارشناسان آموزش می‌بینند که توضیحات و راهنمایی‌های لازم را به کشاورزان در مورد مصرف و پایش آب ارائه کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها