غیبت چهار عضو شورای شهر بندرعباس، انتخابات هیئت رئیسه سال سوم را لغو کرد

اختلاف خودی‌ها؟



انتخابات سال سوم هیئت رئیسه شورای شهر بندرعباس قرار بود سه شنبه ۱۰ مرداد ماه برگزار شود که به دلیل عدم حضور چهار عضو شورا به حد نصاب نرسید و لغو شد. 
پس از 45 دقیقه معطلی برای حضور چهار عضو غایب، «اسماعیل بواشه» رئیس کنونی شورا به جلسه را لغو کرد. «اسماعیل رئیسی حسنلنگی»، «حسن سالاری»، «احمد عامری سیاهویی» و « احمد کناری‌نژاد» اعضای غایب هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر بندرعباس بودند. بواشه در این رابطه توضیح داد:«دستورکار این جلسه از قبل به اعضا اعلام شده است. طبق قانون باید دو سوم اعضا برای انتخابات هیئت رئیسه حضور داشته باشند که به دلیل به حد نصاب نرسیدن جلسه لغو است». به گفته بواشه تا 15 مرداد ماه باید تکلیف انتخابات مشخص شود. از همین رو جلسه آینده به تاریخ یکشنبه هفته آینده موکول می‌شود. 
  

 فکر نمی‌کنم موضوع خاصی مطرح باشد

«سید محمدرضا موسوی»، سخنگوی شورای شهر بندرعباس در رابطه با لغو جلسه گفت:«علت تشکیل نشدن جلسه عدم حضور همکاران بوده است؛ با توجه به اینکه اعلام شده بود قرار است جلسه در چه تاریخی برگزار شود. شورا باید تا 15 مرداد ماه هیئت رئیسه جدید و ترکیب را معرفی کند و اعضا به هر دلیلی در این جلسه حضور پیدا نکردند». وی در پاسخ به اینکه آیا اختلافی در شورا مبنی بر انتخاب رئیس وجود دارد، گفت:«همیشه در شورا در موضوعات انتخاب رئیس و هیئت رئیسه دو گروه، سه گروه نظرات مختلف را دارند. اطلاع ندارم علت عدم حضور همکاران به چه علت است؛ زیرا تصمیم خاصی برای این موضوع گرفته نشده بود که همکاران نسبت به آن مخالفت داشته باشند یا تغییری قرار باشد انجام شود. باید از خود افرادی که نیامدند پرسید. در مورد اختلاف، فکر نمی‌کنم موضوع خاصی مطرح باشد». 
عضو شورای شهر بندرعباس در پاسخ به اینکه انتخاب رئیس به صحن شورا موکول شده بود و هیچ تصمیمی از قبل در این رابطه گرفته نشده بود؟ اظهار کرد:« بله. جلسه‌ای نبوده وگرنه قاعدتا بنده یا آقای بواشه هم نباید در این جلسه حضورپیدا می‌کردیم. فکرنمیکردم مورد خاصی باشد». موسوی در پاسخ به اینکه آیا اعضای غایب دلیل موجهی برای عدم حضورشان به شورا اعلام کرده‌اند، گفت:«نه. اطلاعی داده نشده است».
 
 
 

دیگر هیچ چهار به هفتی وجود ندارد

 
«یعقوب دبیری نژاد»، عضو شورای شهر بندرعباس در پاسخ به سوال خبرنگار صبح ساحل مبنی بر علت عدم حضور چهار عضو دیگر گفت:«اختلافی نیست. دوست داشتیم اختلاف رفع شود، صلاح ندیدند بیایند. شاید وقت بیشتری می‌خواهند برای اینکه تصمیم بگیرند». وی در واکنش به دو دستگی در شورا موسوم به چهار به هفت گفت:«هیچ چهار به هفتی وجود ندارد. این اطمینان را به شما می‌دهم دیگر هیچ چهار به هفتی وجود ندارد. سعی میکنیم اینگونه باشد و حداقل از جانب ما دیگر چهار به هفت وجود نداشته باشد. دیگر اختلافات را کنار بگذاریم و به نقطه مشترکی برسیم». عضو شورای شهر بندرعباس در پایان گفت: «علت عدم حضور غایبان را از خودشان جویا شوید».
 
 

 اختلاف خودی‌ها

تا زمان حضور «فاطمه جراره» به عنوان رئیس شورای شهر بندرعباس، پس از حواشی متعددی که ایجاد شد دو دستگی چهار به هفت در شورا برای عموم محرز بود. در مدتی که اسماعیل بواشه جایگزین جراره شد، به نظر می‌رسد فعالیت‌های شورا -در قالب برگزاری جلسات علنی بیش از پیش- افول پیدا کرد. حال در انتخابات سال سوم هیئت رئیسه عدم حضور چهار عضوی که تا پیش از این، در گروه اکثریت شورا بودند و مواضع یکی داشتند، به نوعی وجود اختلاف را آشکار می‌کند. در همین رابطه یکی دیگر از اعضای شورای شهر بندرعباس به صبح ساحل گفت:«دستور جلسه مشخص بوده است، وقتی عده‌ای حاضر نمی‌شوند و جلسه به حد نصاب نمی‌رسد، واضح است که مسئله‌ای وجود دارد». باید دید در هفته آینده سرنوشت اعضای هیئت رئیسه سال سوم چگونه رقم خواهد خورد. 

«احمد کناری نژاد» از اعضای غایب جلسه در توضیح علت عدم حضور در جلسه انتخابات هئیت رئیسه سال سوم گفت:«هنوز اجماعی شکل نگرفته است و به جمع‌بندی نرسیدیم؛ علت غیبت بنده همین بوده و از دلایل دیگران اطلاعی ندارم».

روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها