امام جمعه بندرعباس:

خبرنگاران حلقه ارتباط مردم با مسئولان هستند/ درست نیست که مسئولان با آنان برخورد قضایی کنند



امام‌جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: خبرنگاران به عنوان حلقه ارتباط بین مردم و مسوولان، مشکلات و مطالبات مردم و همچنین اقدامات و پاسخ‌های مسوولان را بیان می‌کنند.

 

به گزارش صبح ساحل، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه بندرعباس افزود: خبرنگاران معضلی از جامعه را با نگاه خود پیدا و منتقل می‌کند تا مسوولان نسبت به آن آگاه شده و برای حل آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: این درست نیست که برخی مسوولان با آنان برخورد قضایی کنند.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: بی‌مهری با خبرنگاران نادرست است، این‌ها منافعی از بیان مسائل و مشکل‌های مردم ندارند.

رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان ابراز کرد: گاهی ممکن است مسائلی هم باشد و ما به عنوان مسوولان تحمل یک نقد را نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده بیان کرد: خبرنگاران بسیاری ناملایمات را به جان می‌خرند تا حقایق را باز گو می‌کنند، جاهایی هم ممکن است خطا کنند که این طبیعت انسان است، همانطور که ما مسوولان ممکن است خطا کنیم.

وی افزود: خبرنگاری کار سختی است و گاهی خطراتی به جان می‌خرند تا حقایق را بیان کنند که به آنان خدا قوت می‌گویم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: یه خبرنگاران هم توصیه می‌کنم، مراقب باشید موجب ایجاد سو ظن ترویج نشوید، از حرف های نادرست و از شایعه سازی و تخریب و آبروی مردم به بهانه افشاگری پرهیز کنید که این ها جزو اصول اخلاقی خبرنگاری است.

وی یادآور شد: ۲۴۴ شهید خبرنگار در دفاع مقدس تقدیم شده تا حقایق برای مردم بیان شود، ۵۰ جانباز و ۱۲ آزاده خبرنگار در دفاع مقدس داریم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: تفنگ و اسلحه این‌ها دوربین‌شان بود و هیچ چیزی برای دفاع از خود نداشتند و پا به پای رزمندگان حرکت می‌کردند تا تاریخ دفاع مقدس را ثبت کرده و جلوی تحریف دفاع مقدس را بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته مدافعان حرم اشاره کرد و گفت: شهدای مدافع حرم متفاوت اند، این‌ها بصیرتی منحصر به فرد دارند و تا این بصیرت نباشد انسان نمی‌تواند به سرزمین های دور دست برود و دفاع کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم هرمزگان، گفت: امام علی (ع) می فرماید هر کسی به دشمن اجازه بدهد به درون خانه اش بیاید و در وسط خانه‌اش دفاع کند غفلت و خواری نصیبش می‌شود.

وی به بازاریان هم توصیه کرد از قسم خوردن در معامله بپرهیزید و گفت: قسم یا به دروغ است یا راست، دروغ آن حرام بوده راست آن هم مکروه است.

وی تأکید کرد: دست انسان در معامله باید پاکیزه باشد، قسم هم نخورَد که خداوند برکت را از مال می‌گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها