رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان:

هزینه محصول لیموترش به‌زودی به حساب باغداران واریز می‌شود



رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان با اشاره به خرید توافقی بیش از ۱۲ هزار تُن لیموترش مازاد بر نیاز باغداران استان گفت: وجه خرید لیموترش در سامانه ثبت شده و بزودی به حساب باغداران واریز می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمد رضا ماندگاری افزود: مرحله نخست پرداختی در سامانه ساتراپ (سامانه جامع خرید و فروش محصولات کشاورزی) ثبت و جهت واریز به حساب باغداران لیموترش ارسال شده است.

وی با اشاره به رشد سه برابری خرید توافقی لیموترش در هرمزگان برای نخستین بار بیان کرد: بیشترین محصول خریداری شده به مراکز خشک کن در آبنمای رودان، حاجی آباد و جغین و هشتبندی میناب جهت فراوری و تبدیل به لیمو عمانی ارسال شده و بخشی اندکی نیز برای تولید کنسانتره به کارخانه سنوس جیرفت کرمان ارسال شده است.

رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان اظهار کرد: لیموترش بسته به نوع کیفیت و درجه بندی، بین ۷۰ هزار ریال تا ۱۰۰ هزار ریال باهدف حفظ تعادل و توازان در بازار عرضه محصول از لیموکاران خریداری می‌شود.

 

گفتنی است که خرید توافقی لیموترش از باغداران همزمان با فصل برداشت محصول(۱۲ مردادماه جاری) آغاز شده و تا پایان فصل برداشت محصول ادامه دارد. ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های استان هرمزگان به کشت لیموترش اختصاص دارد که شامل ارقام «مکزیکن لایم» (لیموی محلی)، «لیسبون»، «پرشین لایم» و «خارکل» است. شهرستان رودان با ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار و پس از آن شهرستان میناب با سه هزار و ۷۰۰هکتار بیشترین سطح زیرکشت محصول لیموترش در هرمزگان را دارند. براساس اطلاعات منتشره، وسعت زمین‌های کشاورزی هرمزگان ۱۶۵ هزار هکتار با تولید سالانه افزون بر۲ میلیون و ۳۰۰هزار تن محصول باغی و زراعی و یک میلیون و ۶۵۰هزارتن محصول سبزی و صیفی خارج از فصل است که تاثیر بسزایی در تنظیم بازار این محصولات در فصل‌های پاییز و زمستان در کشور دارد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها