کاهش افق دید در جزایر خلیج فارس/ ناپایداری‌های جوی در ارتفاعات هرمزگان



رییس اداره هواشناسی جزیره قشم گفت:‌ کاهش افق دید و مه صبحگاهی پدیده غالب جوی ساعت‌های ابتدای صبح (چهارشنبه) در جزایر خلیج فارس است.

به گزارش صبح ساحل، «محمد کاملی دیرستانی»، رییس اداره هواشناسی جزیره قشم روز چهارشنبه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم گفت: امروز به طور کلی شرایط دریا با احتیاط شناورهای سبک برای رفت و آمدهای دریایی مساعد پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب وقوع ناپایداری‌های جوی در ارتفاعات استان هرمزگان پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: از صبح فردا پنجشنبه تا اوایل هفته آینده، با افزایش سرعت بادهای جنوب شرقی، آب های دریای عمان و تنگه هرمز متلاطم خواهد شد.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: همچنین در این مدت با وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی، مناطق غربی خلیج فارس(محدوده خوزستان و بوشهر) نیز مواج پیش بینی می شود.

وی گفت: در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان هرمزگان، رشد ابرهای همرفتی با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاه تگرگ، تُندباد لحظه ای و گرد و غبار پیش بینی می شود از این رو توصیه می شود از رفتن به مناطق مرتفع و رفت و آمد در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی خودداری شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: در پاره ای از نقاط غربی و مرکزی استان هرمزگان نیز که شرایط بارشی مهیا نیست، افزایش لحظه ای سرعت باد دور از انتظار نخواهد بود.

وی اضافه کرد: از نظر دمایی، نوسانات دما بین یک تا ۲ درجه سلسیوس خواهد بود.

کاملی دیرستانی کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۰ درجه و ۹۵ درصد و شهر قشم را ۳۱ و ۸۸ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها