در یک ماه گذشته 108 آتش در بندرعباس خاموش شد

نجات 142شهروند محبوس در آسانسور توسط آتش‌نشانان



تیم نجات وامداد آتش‌نشانی بندرعباس در83 عملیات، 142نفر گرفتارشده در آسانسورها را نجات دادند.اکثر این افراد در شهریورماه گذشته به علت نقص فنی در این بالابرها  محبوس شده بودند. 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس بابیان اینکه این تیم آتش‌نشانی در این مدت 228 نفر را در151عملیات نجات دادند گفت: 52 نفر از نجات‌یافتگان مربوط به محبوسان در خودرو، منزل و مغازه است.
 «محمدامین لیاقت» ادامه داد: 7 نفر نیز در 11 عملیات سانحه خودرویی، 6 نفر غرق‌شدگی در دو عملیات نجات یافتند. وی بیشترین علت حوادث رخ‌داده در شهریورماه را  نقص فنی با 84 مورد و سپس سهل‌انگاری با 56 مورد ذکر کرد.
 
 108 اطفا حریق 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس آمار اطفا حریق در یک ماه گذشته را 108 مورد اعلام کرد و گفت: منازل مسکونی با 48 مورد بیشترین عملیات اطفا را شامل می شودکه 16 مورد آن مربوط به گاز ، 25 مورد اتصالی برق و 7 مورد سایر بوده است.
 لیاقت 44 مورد عامل آتش‌سوزی منازل  را غیرعمدی دانست و اظهار داشت: علت 18 مورد حریق نقص فنی ، 18 مورد سهل‌انگاری، 6 مورد عدم ایمنی و سایر نیز 6 مورد به ثبت رسیده است.
وی از 11 حریق خودرو سخن گفت که در این رابطه دو نفر مصدوم و یک نفر فوت شد.
 
 
 
 صدور 70 پروانه وپایانکار ساختمان
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس از صدور 44 پروانه ساختمان، 26 پایان کار ساختمان در شهریور سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت 138 خاموش‌کننده پودر و گاز وCO2در ساختمان‌ها نصب‌شده و بازديد ايمنی اماکن پرخطر57 مورد بوده است.وی از آموزش 510 نفر شامل پرسنل ، شرکت‌ها وادارات ، داوطلبان و شهروندان نیز مطالبی بیان کرد.
 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها