به بهانه هفتم مهرماه، روز آتش‌نشانی و ایمنی؛

دریادلان شهید



هفتم مهرماه روزی است که به بهانه رشادت‌های آتش‌نشانان به‌عنوان روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی نامگذاری شده‌است. سال ۱۳۵۹ درست در همین روز بود که پالایشگاه آبادان در جنگ ایران و عراق ازسوی دشمن مورد حمله هوایی قرار گرفت. پس از این اتفاق آتش‌نشانان برای اطفای حریق وارد عمل شدند اما این بار آتش تنها دشمن آن‌ها نبود، بلکه در حین اطفای حریق بار دیگر این پالایشگاه بمباران شد و تعداد زیادی از آتش‌نشانان در این حادثه به شهادت رسیدند. حال این روز بهانه‌اي براي يادآوري فداكاري‌ها و از خودگذشتگي‌هاي افرادي است كه براي نجات جان ديگران ممکن است جان خود را از دست دهند. در ادامه رشادت‌های سه شهید آتش‌نشانی بندرعباس را می‌خوانید.

 

شهید آتش‌نشان اسحاق مرادزاده

شهید فداکار اسحاق مرادزاده، از نیروهای آتش‌نشانی بندرعباس بود که در تاریخ 25 دی ماه سال 85 در حین اعزام به عملیات بر اثر تصادف جان باخت.

 

شهید آتش‌نشان برکت جوذری

آتش‌نشان فداکار برکت جوذری در 9مردادماه سال 94 هنگام عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در حادثه آتش‌سوزی هتل هرمز پس از نجات چند تن از ساکنین هتل، به دلیل مسمویت ناشی از دود دچار ایست قلبی شده و به شهادت رسید.

 

شهید آتش‌نشان فؤاد اورنگی

شب 29 شهریورماه امسال فردی در چاه 110 متری در روستای امیرآباد منطقه توکهور و هشتبندی  میناب گرفتار شد،  این تبعه کشور افغانستان در عمق چاه دچار حادثه شده و جان خودش را از دست داد. با اعلام فوریت، نیرو‌های هلال احمر و آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و فؤاد اورنگی برای خارج کردن جسد وارد چاه شد، اما متاسفانه خود نیز به شهادت رسید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها