ثبت رکورد جهانی نوجوان هرمزگانی در مسابقات قهرمانی فرانسه



«وانیا نجاتی زاده دریائی» نوجوان 13 ساله بندرعباسی با حضور در رقابت‌های جهانی فرانسه در رشته‌ی پدل برد یا پارو زنی توانست رکورد ۲ دقیقه و ۴ ثانیه را برای خود ثبت کند.

 

به گزارش صبح ساحل، وانیا نجاتی زاده دریائی که برای اولین بار در مسابقات جهانی فرانسه در رشته‌ی ورزش آبی حضور داشته توانست با ثبت زمان ۲ دقیقه و ۴ ثانیه در کنار قهرمان‌های جهان در ماده ۲۰۰ متر سرعت بزرگ‌سال رکورد، جدیدی از خود به نمایش گذارد.

وانیا فعالیت خود را از ۶ سالگی در باشگاه مانگرو به همراهی مربیان خود نوح بی‌نیاز و روشن احمدی در رشته‌ی پدل برد و یوگا برد آغاز کرد تا تونست به تیم ملی راه پیدا کند.

وی در کنار ورزش‌های آبی، فعالیت‌های دیگری ازجمله والیبال،شنا،ژیمناستیک و یوگا رو هم کار می‌کند.

به گفته‌ی پارمیدا نجاتی  زاده دریائی خواهر وانیا؛ هزینه‌های سفر فرانسه او برای مسابقات و تمام اردوهایی که در چابهار،کیش و بندر انزلی برگزارشده، شخصی و به کمک یک اسپانسر بوده و هیچ ارگانی کمک مالی نکرده است.

پدل برد یا پاروزنی ایستاده که به‌اختصار با حروف SUP شناخته می‌شود، ورزش آبی از دسته ورزش‌های تخته سواری روی موج است. این ورزش اولین بار در سال ۲۰۱۳ در آمریکا به‌عنوان ورزشی رسمی شناخته شد. پدل برد در رشته‌های، یوگا، مسابقه سرعت، موج‌سواری و دریاهای آزاد استفاده می‌شود. ماهیت این ورزش از ورزش موج‌سواری گرفته‌شده است.

 

 

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها