برگزاری رزمایش دریایی محمد رسول‌الله (ص) در آب های جنوب؛

اقتدار در خلیج فارس



صبح امروز رزمایش دریایی منطقه‌ای محمد رسول‌الله (ص) با حضور یگان‌های شناوری مرزبانی هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس، در آبهای خلیج فارس و سواحل مکران در دریای عمان اجرا شد.

    

سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور هدف این رزمایش دریایی منطقه ای را مقابله با شناورهای متجاوز مرزی و حامل کالای قاچاق و  همچنین مقابله با سرقت های دریایی و ضد گروگانگیری ذکر کرد و در جمع خبرنگاران گفت: به همت مرزبانی انتظامی و دریابانی و با همراهی ارتش و سپاه ، یکی از مانورهای سالانه در بندرعباس با هدف افزایش توان رزمی مرزبانان مستقر در استان‌های ساحلی و ایجاد ضریب امنیتی در سطح مرزهای آبی خلیج فارس اجرایی شد. وی ادامه داد: مانورهای مختلف و تمامی  تمرینات با موفقیت مورد ارزیابی قرار گرفت. سردار رادان با تاکید گفت: دریابانی و مرزبانی به واسطه الحاق های صورت گرفته نسبت به گذشته آماده تر،چابک تر و چالاک تر در دریا حضور دارند و یقینا  امسال  با استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات سال سختی برای اشرار و قاچاقچیان و قانون گریزان خواهد بود.

      

مقابله با قاچاق موادمخدر و سرقت دریایی

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا نیز در حاشیه این رزمایش با بیان اینکه در ۶ ماهه اخیر بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق توسط مرزبانی در خشکی و دریا کشف شده است گفت: هفته گذشته یکهزار و ۳۳۰ تُن کالای قاچاق در استان‌های مختلف کشور به آتش کشیده شد. وی در خصوص این رزمایش اظهار داشت: این رزمایش با هدف تقویت همکاری و هماهنگی ها در زمینه ایفای مسؤولیت های مرزبانی در حوزه دریا و با مشارکت ده‌ها واحد دریایی و صدها گشت ساحلی و نیروهای مختلف مرزبانی برگزار شد.

به گفته سردار گودرزی، مجموعه دریابانی استان‌های جنوبی کشور از روز دوشنبه رزمایش را آغاز کرده‌اند و به برکت قرار گرفتن در ماه ربیع‌الاول نام این رزمایش محمد رسول الله (ص) انتخاب شده است که در وسعت ۶۴۰ مایل مربع برگزار شد. 

وی  ادامه داد: رعایت قوانین و معاهدات ۲ و چند جانبه با کشورهای همسایه در جنوب خلیج فارس و دریای عمان و انتقال تجربیات ارزنده و ارتقای آمادگی عملیاتی، تقویت امنیتِ فعالیت‌های اقتصادی و وحدت فرماندهی در دریا از دیگر اهداف این رزمایش بود. وی مقابله با قاچاق موادمخدر و سرقت دریایی که دغدغه همه کشورهای همسایه است. این مقام مسوول تاکید کرد که در این رزمایش بدنبال ترویج روحیه ایثار، سلحشوری و اعتماد به نفس نیروها هستیم .

گفتنی است: رزمایش دریایی منطقه ای محمد رسول‌الله (ص) با حضور احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، مسوولان کشوری و لشکری و نیروهای دریابانی و مرزبانی اجرا شد. وسعت رزمایش در محدوده ۶۴۰ مایل مربع معادل ۲ هزار و ۷۳ کیلومترمربع با تعداد بیش از ۷۷ فروند شناور کلاس‌های مختلف به منظور ارتقای آمادگی عملیاتی درتنگه هرمز و در آبهای سرزمینی به مرحله اجرا گذاشته شده است .یگان‌های شرکت کننده این رزمایش با مشارکت فرماندهی مرزبانی استان‌های سیستان و بلوچستان (چابهار)، پایگاه دریایی کیش و قشم، مرزبانی بوشهر و همراهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در منطقه، سازمان شیلات، سازمان بنادر و دریانوردی و حمایت استاندار هرمزگان و اعضای شورای تامین این یگان‌ها برگزار شد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها