انتشار پست مربوط به بیت کوین و سایر رمزارزها در اینستاگرام ممنوع شد!


نویسنده: حمید صفری زاده

 گزارش هایی به دست رسیده که اینستاگرام قرار است پست هایی که مربوط به بیت کوین هستند را حذف کند؛ همچنین اکانت افرادی که در مورد رمزارز صحبت می‌کنند را هم به حالت تعلیق در می آورد. اما تا کنون شرکت متا تا این لحظه به این خبر واکنش رسمی نشان نداده است.
 
به گزارش والکس و به نقل از cryptoticker، اینفلوئنسرهایی که در حوزه کریپتو فعال هستند نسبت به این مساله ابراز نگرانی کردند و این اقدام متا را نقض آشکار آزادی دانستند. اینستاگرام دلیل این اقدام را مشخص نکرده و همین مساله موجب شده در جامعه ارزهای دیجیتال گمانه زنی هایی وجود داشته باشد.
متا فقط در یک جمله کوتاه گفته: ما برای محافظت از فضای اینستاگرام، اجازه داریم فعالیت‌های خاصی را محدود کنیم.به نظر می رسد این تغییرات مرتبط با یک شرکت خاص نیستند و نهاد های نظارتی در سطح جهانی هم به تغییرات در بخش تبلیغات شبکه های اجتماعی تمایل دارند. قرار است این تغییرات برای کاهش سواستفاده و افزایش امنیت کاربران اعمال شود. علاوه براین، در سایر پلتفرم های معتبر مانند توییتر، تیک تاک، یوتیوب و گوگل هم اطلاعاتی در زمینه ممنوعیت انتشار مطالب مرتبط با ارزدیجیتال منتشر شده است.
 این اقدامات نشان از تلاش های نهادهای نظارتی درجلوگیری از انتشار مطالب مخرب و تبلیغات مشکوک مرتبط با ارزدیجیتال دارند. در حالت کلی می توان گفت که این اقدام برای حفاظت از کاربران و توجه جهانی به مسائل امنیتی در محیط آنلاین دارد و احتمال می رود که در سراسر صنعت شبکه اجتماعی و تبلیغات آنلاین پذیرفته شود.
 
سه دلیل ممنوع شدن انتشار پست های مربوط به بیت کوین در اینستاگرام:
تبعیت از مراجع قانونی و نظارتی
قوانین و نظارت مربوط به ارزهای دیجیتال چالش های زیادی دارد و این موضوع یک چشم انداز نامعلوم و ناپایدار برای شرکت ها ایجاد کرده است. این امر نشان می دهد که اینستاگرام نیز احتمالا اقداماتی انجام داده تا از تباهی های حقوقی پیش بینی نشده جلوگیری کند و از طریق ایجاد تغییرات در سیاست‌ها و الگوریتم‌های خود احتیاط بیشتری را اعمال کند.
مبارزه با اطلاعات نادرست
ارزهای دیجیتال دنیای پرپیچ و خمی دارد و تبلیغات گمراه کننده در این زمینه می‌تواند به مخاطبان آسیب برساند و همچنین متا هم دچار چالش های حقوقی و قضایی خواهد شد. از آنجایی که بررسی محتواها به طور جداگانه امکان پذیر نیست، اینستاگرام یک محدودیت کلی اعمال کرده است.
سیاست‌های جدید متا و زاکربرگ
احتمال وجود اینچنین موضوعی زیاد نیست اما باز هم ممکن است این اقدام مربوط به ارزهای دیجیتال با هدف خاصی توسط شخص زاکربرگ دنبال شده باشد.
شرکت متا پلتفرمز که با نام تجاری متا شناخته می‌شود علاوه بر اینستاگرام مالکیت فیسبوک و تردز را نیز در اختیار دارد و باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا چنین محدودیتی در این پلتفرم‌ها نیز اجرا می‌شود یا خیر.از آنجایی که شرکت متا مالک شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند فیسبوک و تردز است، باید ببینیم آیا اینچنین محدودیتی در سایر پلتفرم ها اجرا می شود یا خیر.
 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها