عربستان سعودی از برنامه های نامزدی نمایشگاه جهانی 2030 در پاریس رونمایی کرد


نویسنده: عدنان نگاری

به گفته چندین مقام دولتی و بخش خصوصی که دوشنبه شب در سمیناری در پاریس سخنرانی کردند، پایتخت عربستان سعودی به دلیل رشد بین المللی، اقتصاد قوی و زیرساخت‌های جدید، مکان ایده‌آل برای نمایشگاه جهانی ۲۰۳۰ است.
کمیسیون سلطنتی شهر ریاض میزبان نمایندگانی از BIE در این رویداد بود که به‌طور مستقیم برای مخاطبان بین‌المللی پخش شد. BIE در ۲۸ نوامبر در صد و هفتاد و سومین مجمع عمومی خود تصمیم خواهد گرفت که کدام شهر میزبان نمایشگاه جهانی ۲۰۳۰ باشد. عربستان سعودی برای میزبانی این گردهمایی جهانی با ایتالیا و کره‌جنوبی رقابت می‌کند.شرکت کنندگان شامل دبیر کل BIE دیمیتری کرکنتز بودند که سمینار را افتتاح کرد. سخنران اصلی عادل الجبیر، وزیر امور خارجه و فرستاده آب و هوای عربستان سعودی، گفت که پادشاهی مردمی را برای میزبانی این رویداد دارد. وی گفت:۷۰ درصد جمعیت ما زیر ۳۰ سال سن دارند اما هیجان را احساس می کنید، انرژی را احساس می‌کنید، شور و شوقی را احساس می‌کنید که کشور را به سمت ارتفاعات بزرگ‌تر و گسترده‌تر سوق می‌دهد.الجبیر همچنین افزود که ما صدها هزار مرد و زن را برای تحصیل در دانشگاه‌های سراسر جهان فرستاده‌ایم تا بتوانند با دانش و تجربه بازگردند و پادشاهی عربستان سعودی را در جامعه جهانی ادغام کنند. 
در مجموع ۳۴۳ میلیون دلار برای کمک به کشورهایی که در نمایشگاه شرکت خواهند کرد، اختصاص داده شده است. شاهزاده هیفا آل سعود، معاون وزیر گردشگری عربستان سعودی، گفت که این پادشاهی در حال تکمیل پروژه آکادمی گردشگری ریاض است که ظرفیت پذیرش بیش از ۲۸۰۰۰ دانش‌آموز را دارد. بیش از ۶۰ درصد از صندلی‌ها به دانشجویان بین المللی اختصاص داده خواهد شد. او گفت: «انتخاب عربستان، انتخاب ریاض، انتخاب جهان است. این سمینار در Hangar Y، محل نمایشگاه جهانی پاریس۱۸۷۸ برگزار شد. مهمانان این رویداد سپس از یک شب رقص‌های محلی و اجرای لولو الشریف، خواننده جاز از عربستان سعودی لذت بردند.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها