آیین یادبود ناخدا ابراهیمی در بندرکنگ برگزار شد

تقدیم لوح تسلیت ازسوی شهردار لافت به خانواده میراث‌دار فقید کنگ


نویسنده: معصومه نعمتی

آیین یادبود ناخدا ابراهیمی، میراث‌دار کنگ و بنیان‌گذار موزه خصوصی ابراهیمی با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و جمعی از اهالی تاریخ و فرهنگ در این بندر تاریخی برگزار شد.
به گزارش صبح ساحل، «محمد آتشین‌ماه»، شهردار بندر تاریخی لافت نیز برای گرامی‌داشت یاد این بزرگ‌مرد فقید در این مراسم حضور داشت و درحضور معاون وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور، لوح تسلیتی را به خانواده ناخدا ابراهیمی تقدیم کرد.
آتشین ماه گفت: این لوح تسلیت از طرف مردم و ناخداهای بندر تاریخی لافت به پاس تمامی زحماتی که ناخدا ابراهیمی در راه حفظ فرهنگ و میراث گران‌بهای هرمزگان و بندرکنگ کشیده ‌بود، به خانواده ایشان تقدیم شد.
او اضافه کرد: در جریان تجدید دیدار ناخدایان بنادر تاریخی لافت و کنگ در برنامه «سفری به قدمت قرن» که ماه گذشته انجام شد، ناخدا ابراهیمی به خوبی از ناخدایان بندر لافت پذیرایی کرده و رسم مهمان‌نوازی را به جا آوردند. ناخدایان بندر لافت به واسطه این خاطره خوب که از ایشان برای‌شان مانده بود، لازم دانستند که این لوح تسلیت را به خانواده ناخدا ابراهیمی تقدیم کرده و خودشان را در غم آن‌ها شریک بدانند.
محمد ابراهیم علیّه، معروف به ناخدا ابراهیمی بنیان گذار موزه خصوصی ابراهیمی و از حافظان تاریخ و فرهنگ دریانوردی بندرکنگ بود. او با جمع‌آوری عکس‌ها، اسناد و اشیا تاریخی و دریانوردی در خانه خود، درواقع موزه‌ای را در جهت حفظ تاریخ و فرهنگ بومی منطقه راه‌اندازی کرده بود. این اسناد و اشیا تاریخی اکنون جاذبه‌ای گران‌بهاست که از ناخدا برای مردم به یادگار مانده است. امیدواریم بازماندگان ایشان و مردم کنگ در حفظ و گسترش این مجموعه آثار تاریخی بکوشند و تلاش‌های ارزنده این میراث‌دار درگذشته را ارج نهاده، راهش را ادامه دهند.
 ناخدا ابراهیمی اواخر آبان‌ماه سال جاری درگذشت و مراسم یادبود او به همت دوستداران تاریخ و فرهنگ در مهره‌سرا بندرکنگ برگزار شد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها