پربحث‌ترین‌های هفته


نویسنده: معصومه نعمتی

در «پربحث‌ترین‌های هفته»، به‌مرور اخبار و حاشیه‌هایی که در هفته گذشته پربازدید شده و موردتوجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرارگرفته است، می‌پردازیم.

لغو حکم اعدام بابک زنجانی

کمتر از یک هفته پس از صدور حکم اعدام غیرمتعارف توماج صالحی، انتشار خبر تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به 20سال حبس توسط مسئولان قضایی و متعاقب آن اعلام خبر آزادی قریب‌الوقوع زنجانی از سوی وکیل او، بازخوردهای بسیاری در فضای عمومی کشور پیدا کرد.

به گفته سخنگوی قوه قضائیه، با موافقت رهبری حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد.

 حقوقدانان کشورمان نیز واکنش‌های متفاوتی به شکستن حکم اعدام زنجانی و آزادی او داشتند. عماد باقی، حقوقدان نخستین چهره‌ای بود که به استقبال این حکم رفت و با اشاره به صدور احکام اعدام برای سلاطین سکه و قیر و ارز گفت: «اعدام راه‌حل هیچ مشکلی نیست.» و در ادامه تاکید کرد: «وفور احکام اعدام ضربات جبران‌ناپذیری به حیثیت و اعتبار ایران و اسلام وارد کرده است.»/ اعتماد

 

ماجرای مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی

طی روز‌های اخیر گزارشی مبنی بر فوت یک پزشک متخصص پوست و مو در شیراز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که علت فوت وی را مصرف مشروبات تقلبی در یک میهمانی خصوصی عنوان کردند.

در این اخبار ادعاشده بود که در این میهمانی تعدادی پزشک، با مصرف مشروبات تقلبی و دست‌ساز دچار مسمومیت شدند و در این بین یکی از پزشکان زن متخصص پوست و مو در شیراز جان باخته است و تعدادی دیگر به دلیل مسمومیت شدید در بیمارستان بستری شده‌اند. همچنین در این گزارش اعلام شده که همسر این پزشک که فوق تخصص چشم بوده هر دو کلیه‌اش از کار افتاده و هم اکنون در کما به سر می‌برد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز نیز با بیان اینکه در جریان این پرونده تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه مسمومیت افراد حاضر در این مهمانی در بازداشت به سر می‌برند، گفت: دیگر عوامل، مسببین و معاونین احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

به گفته محمدی دره شوری، در این حادثه در مجموع ۶ نفر دچار مسمومیت شده‌اند و از این تعداد یک نفر فوت شده و سایر افر‌اد پس از اقدامات پزشکی در ساعات اولیه حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند.

 

اعلام آمادگی برخی دانشگاه‌های ایران برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا

اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ تمام عیار اسرائیل و جنایات صهیونیست‌ها در حق مردم غزه به اروپا نیز کشیده شده است.

به دنبال این اعتراضات، دانشجویان و اساتید ایرانی هم‌صدا با دانشجویان آمریکا و اروپا که نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده بودند، با برپایی تجمعاتی در دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن اعلام حمایت از این دانشجویان، برخورد خشن پلیس آمریکا را محکوم کردند.

در پی این اتفاق، برخی دانشگاه‌های کشور ازجمله دانشگاه شیراز و دانشگاه فردوسی مشهد، آمادگی خود را برای پذیرش و جذب تمامی استادان و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا در وقایع اخیر اعلام کردند.

 

پیدا کردن «یسنا کوچولو» پس از پنج روز جست‌وجو

ویدئویی از صف کیلومتری خودروها برای یافتن «یسنا دیدار» کودک اهل روستای «یلی‌بدراق» شهرستان کلاله  در فضای مجازی واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشت.

خانواده این کودک هنگام کار در مزارع روستای «یلی بدراق» متوجه گم‌ شدن کودکشان شدند و ساعت ۱۷ روز یکشنبه این خبر توسط بخشداری مرکزی کلاله به جمعیت هلال احمر گزارش شد و فوری گروه‌های امدادی به منطقه اعزام شدند و با کمک اعضای خانه هلال روستای و نیروهای مردمی جست‌ و جوها را برای یافتن این کودک آغاز کردند؛ جست‌وجوها به روز پنجم کشیده شد و درنهایت عصر روز 13 اردیبهشت ماه این کودک صحیح و سالم در یلی‌بودراق از روستا‌های اطراف پیدا شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها