با موضوع بحران سلامت در غزه و کرانه باختری؛

نشست اضطراری سازمان بهداشت جهانی در ژنو برگزار می‌شود


نویسنده: سامیه طهورنیان

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری نشست اضطراری سازمان بهداشت جهانی(WHO) در ژنو خبر داد و گفت: این سازمان خبر داده که از سوی ۱۵ کشور درخواستی برای برگزاری نشست اضطراری برای فلسطین دریافت کرده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمدحسین نیکنام روز شنبه در هشتمین نشست کارگروه کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی فعالان نظام سلامت برای مردم مظلوم غزه با حضور رییس مرکز امور حقوقی بین‌الملل ریاست جمهوری و نمایندگان بخش‌های مختلف سلامت افزود: نشست سازمان جهانی بهداشت با رایزنی قطر و با حضور فرستاده کشور فلسطین و همچنین سخنرانی وزیر بهداشت، جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه در ژنو برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به تازگی مقالات علمی با موضوع جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل از سوی اعضای هیات علمی در مجلات علمی پزشکی ارائه شده و این رویکرد سهم بسزایی در تبیین عمق جنایات انجام گرفته در فلسطین در بین نخبگان و متخصصان نظام سلامت دارد. 

 

حمله وسیع به نیروهای بهداشتی و درمانی غزه یک اتفاق بی‌سابقه است
رئیس مرکز امور حقوقی بین‌الملل ریاست جمهوری با اشاره به همراهی معاونت حقوقی دولت با برنامه‌های وزارت بهداشت و نقش تشکل‌های مردمی نظام سلامت در بین نهادهای بین‌المللی یادآور شد: جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه حمله وسیع به مراکز و نیروهای بهداشتی و درمانی غزه در عرف حقوق بین‌الملل یک اتفاق بی‌سابقه است و بخش‌های مختلف این جنایات هنوز برای افکار عمومی و نخبگان و متخصصان کشورهای اسلامی، تبیین نشده است.

توکل حبیب‌زاده، گفت: مطالبه حقوقی اعمال ماده ۹۹ منشور سازمان ملل و مستندسازی جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه برای پیگیری محکومیت این اقدامات در مجامع بین‌المللی می‌تواند به اقدام فراگیر نهادهای مردمی در کشورهای مستقل تبدیل شود.

نماینده معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت نیز از اختصاص و اطلاع‌رسانی شماره حساب متمرکز برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی اعضای هیات علمی، کارکنان و بخش‌های مختلف نظام سلامت برای کمک به درمان مجروحان و احیای زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی فلسطین خبر داد.

در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت پیگیری حقوقی و محکومیت جنایات رژیم اسرائیل در مجامع بین‌المللی، شکواییه ۲۰۰ تشکل مردم نهاد نظام سلامت و انجمن علمی گروه پزشکی در مراجع بین‌المللی با هدف محکومیت جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه در حمله به مراکز درمانی و شهادت بیش از ۲۰۰ نفر از همکاران درمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست نمایندگانی از اداره کل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه، گروه‌های دارویی، سازمان انتقال خون و سازمان اورژانس کشور، بسیج جامعه پزشکی و کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری، معاونت‌های توسعه مدیریت، بهداشت، درمان، سازمان غذا و دارو و مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت حضور داشتند.

 

 وزارت بهداشت غزه عصر روز جمعه ۱۷ آذر ماه از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۷ هزار و ۴۸۷ تن خبر داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها