رهبر انقلاب :

جمهوری اسلامی بیش از آنچه که به قدرت سخت متکی باشد، به قدرت نرم متکی بوده است



در سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها جمعی از مداحان اهل بیت‌علیهم‌السلام صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

     

به گزارش صبح ساحل، آنچه در ادامه در اختیار مخاطبان قرار میگیرد، «بسته‌های خبری» است که صرفاً جهت بازنشر سریع بیانات رهبر انقلاب اسلامی در رسانه KHAMENEI.IR و حساب‌های رسمی آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و «متن کامل بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» طبق روال مرسوم، تا ساعاتی دیگر در این پایگاه در بخش «بیانات» منتشر خواهد شد.

 بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار:

عید سعید را تبریک عرض میکنم ولادت صدیقه‌ی طاهره سلام اللّه علیها و خداوند را قسم میدهم به حرمت فاطمه‌ی زهرا سلام اللّه علیها که معرفت ما را نسبت به این بزرگوار روز به روز بیشتر کند.

همچنین ولادت فرزندش امام بزرگوارمان که راه جهاد فاطمی را این بزرگوار به خوبی طی کرد و پیش رفت.

روز شهادت عزیز ما حاج قاسم سلیمانی هم هست که ان‌شاءاللّه خدای متعال تفضلاتی را که بر خاندان پیغمبر کرده است، بر روح این عزیز پیرو واقعی خاندان پیغمبر آن تفضّلات را نازل کند، ما را هم به ایشان ملحق کند و از شفاعتشان برخوردار کند.

* در میان خصوصیات برجسته و ممتاز فاطمه‌ی زهرا سلام اللّه علیها یکی از خصوصیات بسیار برجسته جهاد تبیین فاطمه‌ی زهراست.

در زمان ما بزرگترین کسی که جهاد تبیین کرد امام راحل بود. و بزرگترین کاری که با جهاد تبیین انجام گرفت کاری بود که امام بزرگوار ما انجام داد. با جهاد تبیین امام راحل کاری کرد که با هیچ وسیله‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاریِ دیگری، دیگران نه میتوانستند بکنند نه امیدش را داشتند که بکنند، امام با زبان، با منطق.

حکومت دیرپای فاسد ننگین دیکتاتوری و مستبدانه و سلطنتیِ ارثی را ازاله کرد و حکومت مردم‌سالاری اسلامی و دینی را سر کار آورد با جهاد تبیین.

* قدرت نرم یعنی یک گروهی به ظاهر در اقلیت اما دارای نفوذ معنوی میتوانند دنیا را به خودشان متوجه کنند.

امروز شما ببینید فلسطینیهای مظلومی که سلاح دفاع از خودشان را ندارند، توانستند با مظلومیت خودشان، با صبر خودشان، با ایستادگی خودشان دنیا را متوجه به خودشان کنند.

یعنی فاصله‌ی بین قدرت سخت و قدرت نرم این قدر فاصله‌ی زیادی است.

جمهوری اسلامی در این چهل و چند سال، بیش از آنچه که به قدرت سخت متکی باشد، به قدرت نرم متکی بوده است.

البته شما میدانید که من به تسلیحات، تسلیحات پیشرفته و منطبق با نیاز و مطابق با تواناییهای دشمنان اعتقاد دارم و دنبال میکنم، اما عقیده‌ام این است، در کنار آن قدرت سخت و قدرت تسلیحاتی، بایستی تسلیحات فکری، تسلیحات زبانی و تسلیحات منطق قوی در بین ما گسترده بشود.

این توقع ماست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها