حواشی هفته



در «حواشی هفته»، به مرور اخبار و حاشیه‌هایی که در هفته گذشته پربازدید شده و مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته‌است، می‌پردازیم.

  


کوردستان سرزمین رنگ‌ها

در هفته‌ی گذشته ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌داد، در جشن هورامان شماری از ساکنان روستای چشمیدر، شهرستان سروآباد در استان کردستان در مراسم پیشواز از نوروز شرکت کرده‌اند. ‌این مراسم معمولا حدود چند هفته مانده به نوروز برگزار می‌شود. در این مراسم شرکت کنندگان در ارتفاعات آتش روشن می‌کنند و مشعل‌هایی را می‌چرخانند و با ساز و و آواز و پایکوبی به استقبال بهار می‌روند. رنگارنگی و اصالت از پوشش مردمان کردستان در این جشن در بین کاربران فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت.

   

ماجرای کلاهبرداری دوباره از مالباختگان کوروش کمپانی 

اخبار تایید نشدهای مبنی بر کلاهبرداری وکیل مالباختگان کوروش کمپانی در فضای مجازی چند روزی است که دست به دست می‌شود. بر اساس این خبر عده‌ زیادی از مالباختگان کوروش کمپانی پیگیری شکلایت‌ خود را به یک وکیل سپردند، که این وکیل نیز پول آن‌ها را بالا کشیده و به ترکیه فرار کرده است!. این خبر توسط هیچ نهادی تایید یا رد نشد و البته ممکن است که این موضوع شایعه‌ چند تا از کانال‌های تلگرامی و صفحه‌های اینستاگرامی برای گرفتن لایک و فالوور باشد.

   

دیده شدن «همای سعادت» پرنده افسانه‌ای در ایران

چند روز گذشته انتشار یک ویدیو از حیات وحش که در ازتفاعات طالقان بود، مورد توجه قرار گرفت. در این ویدیو تصاویری از پرنده‌ی افسانه‌ای همای سعادت مشاهده شد که بسیاری از کاربران به آن واکنش نشان دادند.

هما، پرنده‌ای افسانه‌ای در فرهنگ ایرانی، نماد سعادت و خوشبختی است که دیدن آن به ندرت اتفاق می‌افتد.

از منظر پرنده شناسی نام علمی هما یا همان مرغ استخوان خوار Gypaetus، barbatus یعنی کرکس ریش دار نامیده می‌شود.

هما از پرندگانی است که در تمام طول سال یکجا می‌ماندو استخوان‌های بزرگ را از ارتفاع زیاد روی سنگ‌ها پرت میکند تا به قطعه‌های کوچک‌تر شکسته شود.

همای وحشی به پرهایش خاک سرخ میمالد تا ترسناک‌تر به نظر برسد.

   

حمله افراد ناشناس به اعضای تیم امید تراکتور

با اعلام باشگاه تراکتور کاروان تیم امید تراکتور که برای دیدار با تیم بعثت عازم کرمانشاه شده بود، در ورودی استادیوم مورد هجوم افراد ناشناس قرار گرفت؛ به طوری که حدود 12 نفر با انواع سلاح سرد به اعضای تیم تراکتور حمله‌ور شدند. این افراد پس از ضرب و شتم شدید اعضای تیم تراکتور، وسایل شخصی، لباس بازی و کفش‌های بازیکنان را به سرقت برده و متواری شده‌اند. با توجه به شدت جراحات، چهار بازیکن تیم با آمبولانس به بیمارستان منتقل می‌شوند. همچنین به دلیل خسارات وارده به اتوبوس تراکتور، امکان استفاده از آن ممکن نیست و مسئولان تیم در حال تدارک اتوبوس دیگری هستند تا کاروان تراکتور به تبریز بازگردد. در مقابل باشگاه بعث به کل منکر ماجرا شد و ادعا کرد این مسائل برای طفره از بازی مطرح شده است.

    

طلسم و دعا در رختکن پرسپولیسی‌ها!

سرخپوشان در هنگام ورود به رختکن این ورزشگاه با یکسری کاغذها و دستنوشتههای عجیب در سردر رختکن این تیم مواجه شدند. مسئولان این تیم این کاغذها را به ناظر بازی تحویل داده و اعتراض خود را اعلام کردند. این تصاویر در فضای مجازی منتشر شد و مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها