اعلام برنامه های «هفته شهید» در سراسر کشور



معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، به تشریح جزییات برنامه‌های «هفته شهید» پرداخت.

    

به گزارش صبح ساحل، سید محمد صادق هاشمی، روز سه شنبه در نشست خبری تشریح «برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا»، اظهار داشت: روز ۲۲ اسفند هر سال مصادف با روز شهید است و در بنیاد شهید سالانه این برنامه‌ها را با عنوان هفته شهید برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها و در واقع ویژه‌ترین برنامه ما که با همکاری همه دستگاه‌های کشور و مسؤولان اتفاق خواهد افتاد، پویش سراسری و مردمی «سلام شهید» و دیدار با خانواده شاهد و ایثارگر و قدردانی از آنها خواهد بود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: دیگر اقدامات ما در بنیاد شهید برگزاری میز خدمت در نمازجمعه‌ها است که در سراسر کشور به خصوص در پایتخت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برپایی نمایشگاه در سراسر کشور در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهیم داشت.

هاشمی در خصوص برنامه تحویل سال جدید بیان داشت: برنامه ویژه تحویل سال در پایان سال در سراسر گلزارها و همچنین برنامه‌های نمایشی از قبیل تاتر و سرودخوانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات بنیاد شهید رونمایی از سامانه آنلاین CRS بنیاد شهید خواهد بود که این سامانه در راستای شفافیت و عدالت است و همه خدمات به صورت جامع در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: راویان و پیام آوران ایثار در مدارس حضور پیدا می‌کنند و زندگی و زیست شهیدان را در برابر سختی‌ها و مشقت‌ها روایت می‌کنند.

وی ادامه داد: کلیپ‌هایی با موضوع وصیت نامه‌های شهدا تهیه شده که در فضای مجازی منتشر خواهد شد. همچنین چندین کتاب در حوزه شعر برای نوجوانان و جوانان تولید کرده‌ایم که به زودی در فضای مجازی منتشر می‌شود.

هاشمی گفت: بنا داریم در شهر کرمان برنامه‌ای برای یادمان شهدای حادثه تروریستی کرمان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ما برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی و مسابقه‌های مختلف در سراسر کشور است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگر اظهار داشت: در هفته شهید از جامعه ایثارگر در معاونت سلامت طرح ویزیت رایگان انجام خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم هرچقدر قدردان خانواده شاهد و ایثارگر باشند برادری و صمیمت و وحدت ما در کشور برای عبور از مشکلات بیشتر خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها