استاندار هرمزگان در كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان:

مبارزه و برخورد با قاچاق سازمان یافته و باندهای قاچاق كالا و ارز باید در اولویت باشد



صبح ساحل ، حوادث - استاندار هرمزگان گفت: اقدامات ما باید بر مبارزه و برخورد با قاچاق سازمان یافته و باندهای قاچاق كالا و ارز متمركز باشد و وظایف خود در این راستا را به خوبی انجام دهیم.

فریدون همتی در نشست كمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان هرمزگان به وجود مرز طولانی و شرایط خاص هرمزگان در امر مبارزه با قاچاق كالا و ارز اشاره كرد و اظهار داشت: در بخش تعزیرات نیازهایی در هرمزگان احصا شده كه از جمله آن سرعت بخشیدن به رسیدگی به پرونده‌های قاچاق كالا و ارز در شعب تعزیرات حكومتی است.

وی ادامه داد: همچنین نیاز است شعب تجدید نظر تعزیرات در استان هرمزگان مستقر شود و شعب بدوی تعزیرات نیز در شهرستان‌های استان ایجاد شود.

استاندار هرمزگان با تاكید بر اینكه تمامی اقدامات باید در راستای ایجاد رضایتمندی مردم باشد، افزود: مردم ساحل نشین در هرمزگان به طور سنتی از طریق تجارت و ملوانی امرار معاش داشته‌اند و نباید خللی در این زمینه ایجاد شود.همتی تصریح كرد: اقدامات ما باید بر مبارزه و برخورد با قاچاق سازمان یافته و باندهای قاچاق كالا و ارز متمركز باشد و وظایف خود در این راستا را به خوبی انجام دهیم.

جمال انصاری معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حكومتی كشور نیز در این نشست با بیان اینكه 95 درصد پرونده‌های قاچاق كالا و ارز در كشور توسط سازمان تعزیرات حكومتی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، عنوان كرد: با این وجود 80 درصد اقدامات سازمان تعزیرات حكومتی مرتبط با مسائل صنفی، اجتماعی و كنترل بازار است و 20 درصد آن شامل رسیدگی به پرونده‌های قاچاق كالا و ارز است.وی با بیان اینكه نیروی انسانی سازمان تعزیرات حكومتی در هرمزگان تقویت می‌شود، افزود: هرمزگان از استان‌های بسیار تاثیرگذار در اقتصاد كشور است و باید سرعت و دقت اقدامات سازمان تعزیرات حكومتی در این استان را ارتقا دهیم.

رئیس سازمان تعزیرات حكومتی كشور بیان داشت: 20 درصد به میزان نیروی انسانی سازمان تعزیرات حكومتی در هرمزگان اضافه می‌شود تا پرونده‌های موجود در این استان در مدت زمان مناسبی تعیین تكلیف و رسیدگی شود.

دبیر كمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز هرمزگان نیز در این نشست، گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه بالغ بر 863 میلیارد تومان كالای قاچاق در هرمزگان كشف شده كه 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

عزیزالله كناری اضافه كرد: لوازم یدكی، لوازم خانگی، سیگار، پارچه، پوشاك و دارو از عمده‌ترین كالاهای قاچاق كشف شده در هرمزگان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها