رییس مرکز بهداشت و درمان:

اتباع بیگانه مهمترین عامل انتقال بیماری مالاریا در قشم است



صبح ساحل ، حوادث - رییس مرکز بهداشت و درمان قشم گفت: اتباع کشورهای بیگانه به ویژه افغانستان و پاکستان مهمترین عامل انتقال بیماری مالاریا در شهرستان قشم هستند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا بهزادی افزود: بین هشت تا 10 هزار اتباع بیگانه در شهرستان قشم اقامت دارند.وی ادامه داد: در همه کشورهای جهان هزینه سلامت برای اتباع بیگانه بیشتر از اتباع همان کشور است اما گاهی مشاهده می شود که برخی اتباع خارجی به خصوص افغانستان حتی کمتر از ایرانیان در حوزه سلامت هزینه پرداخت می کنند.

ماندگاری پزشکان، چالش مهم شبکه بهداشت قشم

بهزادی، ماندگاری پزشکان را یکی از چالش های اساسی شبکه بهداشت قشم توصیف و تصریح کرد: در شهر درگهان یک مجتمع هشت واحدی برای اقامت کادر پزشکی در حال احداث است تا بخشی از این مشکلات پایان یابد.وی افزود: میزان متخصصین شهرستان قشم از 22 نفر به 34 نفر افزایش یافته است.

ثبت سالانه 3600 زایمان در قشم

رییس مرکز بهداشت و درمان شهرستان قشم در ادامه با بیان اینکه سالانه حدود سه هزار و 600 زایمان در قشم به ثبت می رسد، گفت: به طور میانگین 2 هزار و 600 زایمان در شهرها و یک هزار زایمان در روستاها انجام می شود.

وی تصریح کرد: استان هرمزگان از یک سو چهارمین استان کم تحرک کشور است و از سوی دیگر مقام سوم مصرف قلیان را از آن خود کرده و از این رو در آینده بروز بیمارهای مختلف از جمله سرطان ریه و گوارش در این استان دور از انتظار نیست.

حمیدرضا بهزادی تأکید کرد: با ادامه این روند فضاهای بهداشتی و درمانی موجود در آینده نمی تواند پاسخ گوی بیماران شهرستان قشم باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها