گلایه بندرعباسی ها از افزایش نرخ کرایه تاکسی

رشد ۲۲درصدی صحیح است یا ۴۰ درصدی؟



صبح ساحل ، اجتماعی - افزایش نرخ کرایه تاکسی های درون شهری در روزهای اخیر موجی از گلایه ها و اعتراضات شهروندان بندرعباسی را به همراه داشته است. 

افزایش نرخ کرایه تاکسی در اکثر شهرهای کشور هر ساله تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله افزایش قیمت بنزین، لوازم یدکی و قطعات  قرار می گیرد.

واقیعت های جامعه یکی از فاکتورهای مهمی است که مسئولان امور حمل و نقل شهری و برون شهری هنگام نرخ گذاری کرایه تاکسی به آن توجه کنند به طوری که افزایش معقول کرایه ها مورد پذیرش مسافران و رانندگان قرار گیرد.

در صورت نادیده انگاشتن واقعیت های جامعه شاهد تخلفات بیشماری از سوی رانندگان و افزایش ناهنجاری های اجتماعی خواهیم بود چرا که افزایش خودسرانه کرایه تاکسی پیامدهای خاص خود را دارد.آخرین نرخ گذاری مسیر تاکسی های درون شهری درسال ۹۵ انجام شده بود اما پس از گذشت مدتی از اعلام نرخ کرایه ها رانندگان  تاکسی در اکثر مسیرهای شهری به صورت خودسرانه نرخ کرایه ها را افزایش دادند که متاسفانه سازمان حمل و نقل عمومی شهر بندرعباس هیچ گونه نظارتی بر افزایش قیمت ها نداشت.

از آنجایی که در روزهای گذشته شایعات منتشر شده در فضای مجازی حاکی از افزایش ۴۰ درصدی افزایش نرخ کرایه های درون شهری بود لذا اعضای شورای شهر بندرعباس در هشتاد و دومین جلسه این موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

پارادوکس حرف  مسئولان با عمل رانندگان

در بندرعباس

پس از بررسی های دقیق و نظرات کارشناسانه و همچنین بحث و تبادل نظر در جلسات متعدد کمیسیون های شورای اسلامی شهر افزایش ۲۲درصدی نرخ کرایه تاکسی درون شهری تصویب شد.

پس از انتشار خبر تصویب افزایش ۲۲ درصدی کرایه های تاکسی برخی از رانندگان قبل از اتمام اعلام ۱۵ روزه شورای شهر خودسرانه فورا  نرخ کرایه ها را حدود ۴۰ درصد افزایش دادند.

از آنجایی که مسئولان ذیربط افزایش نرخ کرایه ها را ۲۲درصد اعلام کرده اند در حالی صحبت ها و پرداخت کرایه تاکسی توسط مسافران حاکی از افزایش ۴۰ درصدی نرخ کرایه هاست لذا تناقض گویی صحبت مسئولان با عمل رانندگان موجی از گلایه های شهروندان بندرعباسی را به همراه داشته است.

 افزایش ۴۰درصدی کرایه تاکسی

آزمند یکی از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به افزایش نرخ کرایه تاکسی در بندرعباس اظهار کرد: مبلغ ۵۰۰ تومان به نرخ کرایه های اکثر مسیرها بصورت ناعادلانه افزوده شده است.

وی افزود: برای مسیری که قبلا یک هزار و ۸۰۰ تومان پرداخت می شد در حال حاضر باید ۲هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت کنیم.

این شهروند بندرعباسی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی نرخ کرایه ها گفت: اگر ۲۲ درصد نرخ قبلی را محاسبه کنیم نرخ جدید ۲هزار و۱۹۶ تومان می شوند لذا نرخ تعیین شده با نرخ ۲۲درصد همخوانی ندارد

 افزایش ۲۲درصدی نرخ کرایه تاکسی‌

سعید حسینی‌پور، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر با اشاره به ابلاغ نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس اظهار کرد: افزایش نرخ تاکسی در تمامی این خطوط با در نظر گرفتن همه جوانب، اجرایی خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر با اشاره به افزایش ۲۲درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های درون‌ شهری بندرعباس گفت: این افزایش نرخ در برخی از مسیرها با افزایش کمتر و در برخی دیگر نیز با افزایش بیشتری همراه است./ هرمز

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها