شهرداری قزوین 400میلیون تومان هزینه دست مصنوعی پلنگ بشاگرد را پرداخت می‌کند



به گزارش صبح ساحل، «حسین علیجانی»، سخنگوی شهرداری قزوین از اقدامات انجام‌شده برای بهبود پلنگ هرمزگان در قزوین خبر داد و گفت: پیشنهاد نصب پروتز به‌منظور احیای دست قطع شده پلنگ ایرانی با همکاری کشور قرقیزستان ارائه شده است.
وی اضافه کرد: سازمان حفاظت محیط‌‌زیست با آگاهی از امکانات دهکده طبیعت قزوین اقدام به انتقال پلنگ ایرانی هرمزگان به این دهکده کرده است.
به گفته‌ی علیجانی، همه اقدامات اولیه برای بهبود پلنگ در قزوین انجام شده است و پروتز دست پلنگ در کشور قرقیزستان قرار دارد، همچنین براساس برآوردهای اولیه هزینه انجام این عمل ۴۰۰ میلیون تومان است.  
سخنگوی شهرداری قزوین گفت: در صورت نظر کارشناسی سازمان حفاظت محیط‌زیست این آمادگی از سوی شهرداری قزوین برای انتقال پلنگ ایرانی هرمزگان به قرقیزستان وجود دارد. قرار است هیئتی از شهرداری قزوین با حضور در سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور این پیشنهاد را با مسئولان این سازمان مطرح کند.
گفتنی است؛ یک پلنگ ایرانی ماده در منطقه بشاگرد گرفتار تله‌ای سخت (بالان) شد، این گونه ارزشمند به گفته افراد محلی ۵ روز و به گفته سازمان محیط زیست ۳ روز در تله ماند و زجر کشید تا اینکه بالاخره دامپزشکی از اداره محیط زیست استان فارس وارد منطقه شد و دست این حیوان را از تله رها کرد. دست این پلنگ روز ۳۰ آذر به صورت کامل قطع شده و او برای همیشه از زندگی در محیط طبیعی خود محروم و به زندگی در قفس‌های غیراستاندارد و نامناسب باغ‌وحش‌های ایران محکوم شد. اداره محیط زیست بشاگرد نبود امکانات را علت تاخیر در نجات حیوان اعلام کرده بود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها