کارگران معدن آسمینون منوجان بعد از سه روز به تجمع اعتراضی خود پایان دادند



اعتراض سه روزه کارگران معدن آسمینون منوجان شهرستان فاریاب کرمان، با وعده مسئولان فرمانداری رودان خاتمه یافت.

  

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایلنا، کارگران معدن آسمینون منوجان شهرستان فاریاب کرمان به دنبال وعده‌هایی که روز گذشته مسئولان فرمانداری شهرستان رودان برای پی‌گیری مطالبات کارگران داده‌اند، از روز گذشته معترضان به اجتماعات صنفی خود خاتمه دادند.

با این حال گفته می‌شود که در این اعتراض سه روزه کارگران اقدام به مسدود کردن جاده محور کهنوج به بندر عباس کرده بودند که هم اکنون این محور بازشده است.

پیشتر برابر اخباری که کارگران معدن آسمینون منوجان داده بودند؛ این کارگران از روز دوشنبه تا روز گذشته (پنجشنبه) سی‌ام اردیبهشت ماه هر روز در محدوده محل کار خود اجتماع صنفی برپا می‌کردند که در روز دوم اعتراض این اجتماع صنفی به جاده محور کهنوج به بندر عباس منتقل شد.

این کارگران خواهان وصول مطالبات معوقه خود هستند و از قرار وعده‌ای که روز گذشته در جریان برپایی آخرین تجمع صنفی به آن‌ها داده شده است، مسئولان اداری شهرستان رودان به اتفاق کارفرمای معدن آسمینون در روزهای آینده در مورد رسیدگی به مطالبات کارگران تشکیل جلسه خواهند داد. همچنین به دستور استاندار هرمزگان تیم ویژه‌ای مأمور رسیدگی فوری به مشکلات کارگران معدن فاریاب شده‌اند.

به گزارش صبح ساحل، بر اساس شنیده‌ها صدها کارگر معدن آسمینون منوجان واقع در جنوب استان کرمان پس از ماه‌ها بلاتکلیفی، عدم پرداخت حقوق و حق بیمه که درنهایت به بیکاری آن‌ها در سال جاری انجامید، دست به تجمع اعتراضی زدند.
مشکلات ناشی از بی‌توجهی مدیریت معدن موجب بیکاری بیش از 1200 کارگر این معدن شده است. نبود ایمنی در کارگاه نیز تاکنون جان سه کارگر را گرفته است.
گفته می‌شود مشکلات معدن آسمینون منوجان از سه سال پیش شروع شده که برخی از آن‌ها شامل: عدم طبقه‌بندی شغلی، انباشت حقوق معوق، لغو سرویس ایاب و ذهاب کارگران و عدم پرداخت حق اولاد است.

  

منبع:ایلنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها