بیش از ۲ هزار معلول در قشم زندگی می‌کنند



رییس بهزیستی قشم گفت: ۲ هزار و ۶۶۹ معلول در این شهرستان شناسایی شد که حدود ۱.۸ درصد از جمعیت ۱۸۰ هزار نفری این منطقه را تشکیل می‌دهند.

به گزارش صبح ساحل، «اسماعیل کیانی»، رییس بهزیستی قشم گفت: ۴۵ درصد از جامعه معولان قشم برابر با یکهزار و ۲۱۴ نفر معلول جسمی و حرکتی هستند. وی ادامه داد: یک هزار و هفت نفر نیز معلول ذهنی در قشم شناسایی شده که برابر با ۳۸ درصد از کل جمعیت معلولان شهرستان است.

رییس بهزیستی قشم تصریح کرد: ۲۲ نفر اوتیسم، ۲۰۵ نفر معلول بینایی، ۱۳۲ معلول شنوایی و ۸۹ نفر معلول روانی در قشم زندگی می‌کنند. وی افزود: یک هزار و ۸۲۵ معلول معادل ۶۹ درصد از جامعه معلولان قشم در روستاها زندگی می‌کنند و ۸۴۴ نفر نیز ساکن شهرها هستند.

کیانی ادامه داد: یکهزار و ۳۱۰ نفر معادل ۴۹ درصد در قشم به صورت مادرزادی معلول به دنیا آمده‌اند و ۶۶۵ نفر معادل ۲۵ درصد به دلیل حوادث مختلف معلول شده‌اند. وی اظهارکرد: ۲۱ درصد از این افراد حین زایمان معلول شده‌اند و ۷۳ نفر نیز به دلایل مختلف دیگر دچار معلولیت شده‌اند.

رییس بهزیستی قشم افزود: یک‌هزار و ۵۴۶ معلول معادل ۵۸۷ درصد از آنان مرد هستند و  یکهزار و ۱۲۳ نفر نیز زن هستند. وی ادامه داد: چهار خانواده چهار معلولی، سه خانواده سه معلولی و ۶۳ خانواده ۲ معلولی در قشم زندگی می‌کنند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها