آغاز طرح تفکیک پسماند از مبدأ در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس



مدیر شهرداری منطقه چهار بندرعباس گفت: با توجه به گستردگی شهرک پیامبر اعظم (ص) و بالا بودن سطح تولید زباله لزوم اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدأ در این شهرک دیده می شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، علی پاسلارزاده با اعلام این خبر بیان کرد: به منظور ترویج فرهنگ مدیریت و تفکیک پسماند از مبدأ توسط شهروندان و خانوار، قبل از اجرای این طرح جهت آگاه سازی خانوارها هماهنگی و گفتگوهای لازم از سوی ناحیه یک منطقه چهار با مدیران شش مجتمع مسکونی در شهرک پیامبر اعظم (ص) صورت گرفت و با مشارکت آنها این طرح را پیاده سازی می کنیم.

وی با بیان اینکه ۶ ایستگاه تفکیک پسماند آماده سازی و مخازن آنها به تفکیک زباله کاغذ و مقوا، زباله شیشه و پلاستیک، زباله خانگی و شهری رنگ آمیزی شده است، افزود: در شروع کار از مجتمع بوستان اقدام به عمل آمد و ایستگاه شماره یک در این مکان جانمایی شد که در راستای زیباسازی و تشویق شهروندان برای حفظ نظافت و پاکیزگی، اطراف ایستگاه نهال های گل کاغذی کاشته شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه چهار بستر را برای تفکیک زباله های قابل بازیافت از دیگر زباله های دور ریختنی فراهم نموده است، اما موفقیت در این طرح وابسته به رفتارها و تصمیم فرد و خانوار است زیرا شهرداری با کمک شهروندان می تواند برای داشتن زمین پاک گام بردارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها