اولین مورد «آبله میمون» در پاکستان تایید شد



وزارت بهداشت پاکستان رویت اولین مورد ابتلا به «آبله میمون» در این کشور را تایید کرد.

 

به گزارش صبح ساحل، اولین مورد ابتلا به بیماری «آبله میمون» در پاکستان شناسایی شده است که گفته می‌شود بیمار فردی است که ۱۷ آوریل از عربستان به این کشور آمده است.

براساس گزارس اکسپرس نیوز، وزارت بهداشت پاکستان با تایید این خبر اعلام کرد: بیمار مذکور پس از انجام تست‌های لازم در بیمارستان «پیمز» شهر اسلام آباد تحت مراقبت‌های ویژه قرار داشته و حال عمومی وی خوب است.

وزارت بهداشت پاکستان اعلام کرد: دو مورد دیگر از افرادی که علائم بیماری «آبله میمون» دارند نیز در کشور شناسایی و تا تایید شدن کامل بیماری تحت قرنطینه قرار گرفته اند.

وزارت بهداشت و موسسه ملی بهداشت پاکستان همچنین از ابلاغ دستورالعمل‌های پیشگیرانه بهداشتی به تمامی فرودگاه‌های این کشور به منظور جلوگیری از ورود مبتلایان بیشتر خبر داد.

 

آبله میمون یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان با علائمی شبیه به بیماری آبله در گذشته است، آبله میمون عمدتاً در مرکز و غرب آفریقا، اغلب در جنگل‌های بارانی استوایی رخ می‌دهد، اما به طور فزاینده‌ای در نواحی شهری نیز شیوع پیدا کرده است.

از سال ۲۰۱۷ تاکنون، نیجریه با بیش از ۵۰۰ مورد مشکوک و بیش از ۲۰۰ مورد تایید شده و نرخ مرگ و میر تقریباً ۳ درصدی، بیشترین شیوع را داشته است

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها