رییس مرکز بهداشت کیش:

بیش از ۱ تن مواد غذایی تاریخ گذشته در جزیره معدوم شد



رییس مرکز بهداشت کیش با اشاره به یک هزار و ۵۱۲ مورد نمونه اندازه گیری و سنجش سلامت مواد غذایی با تجهیزات پرتابل طی خرداد ماه،‌ گفت: در همین راستا یک تن و ۳۸۶ کیلو مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی تاریخ گذشته معدوم شد.

به گزارش صبح ساحل، «محمد رضا رضانیا»، رییس مرکز بهداشت کیش روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به منظور تامین امنیت غذایی با جدیت در کیش انجام می شود، گفت: طی خرداد ماه ۹ مورد اخطار بهداشتی صادر و ۱۲ متخلف نیز به دادگاه معرفی شدند.

وی با بین اینکه کارشناسان شبکه بهداشت با مشاهده هر گونه مواد غذایی آلوده، فاسد و عدم رعایت بهداشت، از عرضه و فروش آن جلوگیری و متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود، ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط براساس آئین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده ۱۳ قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی از این مراکز بازدید و علاوه بر ساختار فیزیکی آن‌ها بر مواد اولیه مصرفی، نحوه آماده سازی، تولید و توزیع ماده غذایی و محصول نهایی نظارت می‌کنند.

رییس مرکز بهداشت کیش با اشاره به عملکرد این مرکز در خرداد ماه ۱۴۰۲، بیان کرد: بازدید از ۶۰۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۱۶۳ مکان عمومی و ۴۳ غرفه آرایشی و بهداشتی، صدور ۵۷۱ کارت بهداشت، ۱۲ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، ۱۵۶ مورد اندازه گیری کلر آب آشامیدنی و ۹ مورد نمونه برداری از نان از اقدامات کارشناسان بهداشت در طی این مدت است.

وی با بیان اینکه مراکز تهیه، تولید و عرضه مواد غذایی از مکان‌های پر خطر انتقال بیماری‌ هستند، افزود: نظارت مستمر بازرسان بهداشت محیط از نظر بهداشت فردی، بهداشت ابزار، تجهیزات، مواد غذایی و بهداشت ساختمان می‌تواند از آلودگی مواد غذایی و احتمال بروز بیماری در مصرف‌ کننده جلوگیری کند.

«رضا نیا» توصیه کرد: شستشوی مداوم دست‌ها، پرهیز از مصرف غذاها و میوه و سبزیجات غیر بهداشتی، عدم استفاده از آب غیرآشامیدنی از جمله مهمترین راهکارهای بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا افراد به بیماری‌های ویروسی بویژه در فصل تابستان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها