تکواندو نوجوانان آسیا؛ درخشش نمایندگان ایران در روز نخست



تکواندوکاران ایران با کسب هفت مدال رنگارنگ شروع مقتدرانه‌ای در مسابقات نوجوانان آسیا داشتند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، دوازدهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا با حضور ۲۸۵ تکواندوکار از ۲۶ کشور از امروز به میزبانی لبنان و در سالن «نوفل نوهاد» شهر بیروت آغاز شد.

در روز نخست این مسابقات، تیم ایران هفت نماینده داشت که حاصل تلاش آنها چهار طلا، یک نقره و دو برنز بود. غزال هوشمند، نیوشا شادلو، امیرمحمد رحمانی‌راد و سیدمحمدمتین حسینی هر کدام یک مدال طلا، مهدی رزمیان یک مدال نقره و پرنیان نوری و سینا رضا علیزاده هم دو برنز کسب کردند.

سینارضا علیزاده در وزن ۶۳- کیلوگرم که ۱۳ تکواندوکار حضور داشتند دور نخست کیم از کره جنوبی را در دو راند از پیش‌رو برداشت. او در ادامه بولد از مغولستان و کاتو از ژاپن را نیز با نتایج مشابه شکست داد. علیزاده در نیمه نهایی به حریفی از چین تایپه ۲ بر یک باخت و برنز گرفت.

پرنیان نوری در وزن ۵۲- کیلوگرم کار خود را با برتری ۲ بر صفر مقابل گالینا از فیلیپین آغاز کرد. وی سپس کازانبک از قزاقستان را دو بر یک شکست داد و در نیمه‌نهایی ۲ بر صفر به مورات از تایلند نتیجه را واگذار و به نشان برنز دست پیدا کرد. در این وزن ۱۳ تکواندوکار حضور داشتند.

در وزن ۴۲- کیلوگرم که ۱۱ تکواندوکار ثبت نام کرده بودند، غزل هوشمند ابتدا ۲ بر صفر آندره‌آ سانچز از فیلیپین را از پیش‌رو برداشت و سپس با برتری ۲ بر صفر در پیکار با تلنت گوئن از تایلند راهی نیمه نهایی شد. هوشمند در این مرحله در دو راند متوالی حریفی از کره جنوبی را از پیش‌رو برداشت و در مبارزه پایانی هم بعد از آنکه راند نخست را به فان از چین تایپه واگذار کرد، در دو راند متوالی حریف را شکست داد و به نشان ارزشمند طلا دست یافت.

مهدی رزمیان در وزن ۴۵- کیلوگرم که ۱۱ تکواندوکار حضور داشتند در دور نخست یاسوان از هند را شکست داد. او در ادامه یانگ از چین تایپه را از پیش‌رو برداشت و سپس دو بر یک به حریفی تایلند باخت و نقره گرفت.

 

تکواندو نوجوانان آسیا؛ درخشش نمایندگان ایران در روز نخست

 

سیدمحمدمتین حسینی دومین طلای ایران در رقابت‌های روز نخست بود. وی در اولین دیدار وزن ۴۸- کیلوگرم، الحسامی از اردن را ۲ بر صفر شکست داد. حسینی در ادامه با برتری ۲ بر صفر مقابل ظریف از لبنان راهی نیمه نهایی شد و در این مرحله نماینده ویتنام را با نتیجه مشابه از پیش‌رو برداشت و در مبارزه پایانی هم ۲ بر یک تکواندوکاری از ازبکستان را شکست داد و عنوان نخست را به خود اختصاص داد. در این وزن ۱۸ تکواندوکار وزن کشی کردند.

امیرمحمد رحمانی‌راد در وزن ۷۸+ کیلوگرم که ۱۳ تکواندوکار شرکت داشتند، بعد از یک دور استراحت، منگ از چین را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله برابر تکواندوکاری از قزاقستان را ۲ بر یک از بُرد و در مبارزه پایانی هم برابر چانگ از کره‌جنوبی در حالی که راند نخست را به حریف واگذار کرده بود، طی دو راند متوالی پیروز شد و طلای سوم ایران را به خود اختصاص داد.

نیوشا شادلو، صیاد چهارمین طلای ایران بود. وی در وزن ۶۸+ کیلوگرم که ۱۰ تکواندوکار حضور داشتند، دور نخست ژو رکسان از چین تایپه را شکست داد و در ادامه برابر ماگان باجاج از هند با همین نتیجه پیروز شد و در نیمه نهایی نیز تکواندوکاری از قزاقستان را دو بر صفر شکست داد و به فینال صعود کرد. شادلو در مبارزه پایانی برابر کیم وو از کره جنوبی بعد از واگذاری راند نخست، در دو راند بعدی پیروز از میدان خارج شد و روی سکوی نخست ایستاد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها