قطع فیبر نوری موجب اختلال ارتباطی در مسیر جنوبی جزیره قشم شد



 قطع فیبر نوری از ساعت هشت و ۳۴ دقیقه صبح (چهارشنبه دوازدهم مرداد ۱۴۰۱) موجب اختلال در خطوط دیتا، اینترنت(ثابت و همراه) و خدمات دهی برخی اپراتورهای تلفن همراه در مسیر جنوبی جزیره قشم شد. 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، فرخ شرف اظهار کرد: قطع فیبر نوری شرکت زیر ساخت در مسیر جنوبی جزیره از سوی شرکت عمران صنعت، پیمانکار راهسازی سازمان منطقه آزاد قشم باعث قطعی ارتباطات سایت های رمچاه، سوزا، تپه سوزا، بند حاجی علی، پلاژ ساحلی ریگو، خانه بهداشت، بیوتکنولوژی و مسن(قشم) شده است.

وی ادامه داد: در اثر این قطعی، ارتباطات دیتا و اینترنت (ثابت و همراه) و خطوط اپراتور ایرانسل نیز به طور کامل قطع شد.

رییس مخابرات شهرستان قشم توضیح داد: همکاران شرکت مخابرات و شرکت زیر ساخت در حال پیگیری حل مشکل هستند.

شرف اضافه کرد: از آنجایی که این موضوع باعث قطع طولانی مدت و اختلال وسیع ترافیک ارتباطی و دیتا در برخی از مناطق مسیر جنوبی جزیره قشم می شود تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان در پروژه های عمرانی باید قبل از آغاز هر گونه عملیات اجرایی در مناطق شهری و روستایی جزیره استعلامات مجوز حفاری را از اداره کل ارتباطات زیر ساخت و شرکت مخابرات دریافت کنند.

وی گفت: همچنین براساس نامه معاون هماهنگی امور عمرانی استان هرمزگان در صورت بروز این گونه قطعی ها می بایست ماشین آلات حفاری دستگاه اجرایی برای ترمیم و بهینه سازی شبکه انتقال، همکاری لازم را با اداره کل ارتباطات زیر ساخت و شرکت مخابرات به عمل آورند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها