دستگیری فردی که با اپلیکیشن رسیدساز جعلی از شهروندان کلاهبرداری می کرد



رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان از دستگیری کلاهبرداری که با اپلیکیشن رسیدساز جعلی از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

     

سرهنگ عبدالمجید کرمی ظهر امروز (۱۸ تیرماه) در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی هرمزگان مبنی بر اینکه که شخصی جوان جهت خرید از فست فودی وی در شهر  بندرعباس مراجعت و پس از خرید به مبلغ پنج میلیون ریال با گوشی خود اقدام به واریز وجه کرد و بعد مشخص شد، رسید جعلی بوده و واریزی انجام نشده و کلاهبرداری شده است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان شعبه کلاهبرداری این پلیس اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و پس از تحقیقات گسترده و همه جانبه متهم را شناسایی و با هماهنگی قضائی کلاهبردار را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

سرهنگ کرمی خاطرنشان کرد: متهم پس از حضور در پلیس آگاهی و مواجهه با مال باختگان به جرم خود اقرار کرده و معترف شد پس از جلب اعتماد فروشندگان و وارد کردن شماره کارت اعلامی در یک نرم افزار همراه بانک اصلی مشخصات شاکی را به دست می‌آوردم و با ورودبه اپلیکیشن رسیدساز جعلی و وارد کردن اطلاعات وی یک رسید جعلی واریز به فروشندگان نشان می‌دادم. 

این مسئول انتظامی اظهار کرد: با پیگیری انجام شده  مبالغی بالغ بر دو  میلیارد ریال و مقادیری اجناس خریداری شده توسط متهم و خانواده وی به شاکیان برگردانده شد.

رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان در پایان به کلیه شهروندان توصیه کرد: لازم است افراد در زمان معامله ابتدا با بررسی حساب بانکی خود از واریز پول به حساب خود اطمینان حاصل کرده و سپس کالا را تحویل خریدار دهند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی در اسرع وقت مراتب را از طریق تماس ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها