دانلود نرم افزار بانکی برای مرد هرمزگانی 54 میلیارد ریال آب خورد

سرکیسه کردن با نرم افزار فیک



نرم‌افزار جعلی بانکی، میلیاردها تومان  به  جیب شیادان سایبری سرازیر کرد. نرم‌افزارهایی که ظاهراً شبیه برنامه‌های همراه بانک هستند اما در ماهیت بدافزاری‌اند که اطلاعات حساب کاربران را سرقت یا شبه بدافزاری که با فقدان سازوکارهای امنیتی لازم، اطلاعات بانکی افراد را دچار مخاطره می‌کند.
 اخیراً پرونده‌ای به پلیس فتا استان هرمزگان واصل‌شده که در آن فردی برای پرداخت وجهی ، اپلیکیشن همراه بانک خود را از منابع نامعتبر دانلود و نصب‌کرده و بعدازآن مورد کلاه‌برداری قرارگرفته بود. حدود 54 میلیارد ریال از حساب این مرد میانسال برداشت‌شده است.
امروزه بسیاری از خدمات  بانکی به روش  غیرحضوری مانند اینترنت بانک، همراه بانک و... انجام می‌شود .در این میان سودجویان با مهندسی اجتماعی و ناآگاهی افراد ،حساب‌های بانکی قربانیان  را به‌سادگی خالی می‌کنند. عموماً مهاجمان به دنبال حساب‌هایی هستند که موجودی قابل‌توجهی داشته و از طریق خدمات بانکی غیرحضوری در دسترس باشند. گرچه پلیس فتا بارها هشدار داده است که باید نرم‌افزار همراه بانک را از وب‌سایت اصلی بانک‌ها یا منابع قابل‌اعتماد و مورد تائید بانک دریافت و دانلود کرد همینطور برای خرید شارژ، انتقال وجه از طریق مارکت های  نرم‌افزار بانکی استفاده کرد و از هرگونه تراکنش مالی با جست‌وجو در گوگل یا سایر موتورهای جست‌وجوگر پرهیز شود.
  

دانلود لینک آلوده 

مأموران پلیس فتا هرمزگان  با اقدامات فنی فرد کلاه‌برداری را به دام انداختند که میلیاردها  ریال را به جیب زده بود.رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به این پرونده گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز 54 میلیارد ریال از حسابش، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد و موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. ‎سرهنگ بهمنی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان داشت در چند روز گذشته مبلغ قابل‌توجهی از حساب این‌جانب به‌صورت یک‌دفعه کسر گردیده است؛ کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات مالباخته تحقیقات خود را آغاز کردند.وی افزود: متخصصان پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های علمی و به‌کارگیری اقدامات تخصصی متوجه نصب نرم افراز جعلی روی تلفن همراه شاکی گردیدند و در ادامه طی تحقیق شاکی بیان داشت قصد پرداخت وجهی با همراه بانک داشتم تنها راهم برای انتقال وجه نصب همراه بانک بود؛ برای نصب نرم‌افزار در موتور جستجوگر گوگل اقدام به جست‌وجو کرده و پس از مشاهده و دانلود اولین لینک نرم‌افزار بانک را بر روی تلفن همراه خود نصب نمودم .سرهنگ بهمنی بیان داشت : پس از اخذ اظهارات شاکی و اخذ دستورات لازم از مرجع قضایی و با بررسی‌های فنی خاص پلیسی حساب ثانوی بلافاصله مسدود گردید و مبلغ سرقت شده به‌حساب شاکی عودت داده شد.
  

تجهیز ضد بدافزار معتبر 

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با تأکید بر اینکه مردم بر روی لینک‌های ارسالی در پیامک دریافتی و ناشناس کلیک نکرده و اطلاعات حساب خود را افشا نکنند گفت: با توجه به شیوه‌های گوناگون و نوین کلاه‌برداران و سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه هم‌وطنان به این موضوع توجه داشته باشند که دانلود نرم‌افزار همراه بانک را تنها از سایت اصلی بانک انجام دهند و در نظر داشته باشند که اپلیکیشن جعلی با اخذ مجوز دسترسی به پیام‌ها، رمز یک‌بارمصرف بانکی فرد را سرقت می‌کند و بدین ترتیب امکان برداشت غیرمجاز از حساب کاربر فراهم می‌شود. این مقام مسئول تصریح کرد:شهروندان باید توجه داشته باشند که برای جلوگیری از این اقدام حتماً تلفن همراه خود را به نرم‌افزار ضد بدافزار معتبر تجهیز کرده و به‌طور مستمر آن را به‌روزرسانی کنند. همچنین باید توجه داشته باشند که اطلاعات مهم مانند رمز اول و دوم کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی،  cvv2 و تاریخ انقضای کارت  را بر روی گوشی تلفن همراه ذخیره نکنند.سرهنگ بهمنی  گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 با ما در میان بگذارند و همچنین شهروندان می‌توانند آخرین آموزش‌های لازم درباره استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی cyberpolice.gov.ir دریافت نمایند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها