گفت‌وگو با خیر مدرسه ساز در روستای باسعیدو جزیره قشم؛

معلمی که با فروش خودرو خود، کلاس درس ساخت



فرهنگی نیک اندیشی که خودرو و زمین موروثی خویش را وقف ساخت آینده‌ای روشن برای دانش آموزان روستای باسعیدو کرد.

عبدالله مطر، معلم خير نيك انديش مدرسه ساز در روستاي باسعيدو واقع در منطقه شهاب شهرستان قشم با فروش خودروي شخصي خود اقدام به ساخت مدرسه اي در اين منطقه كرد.
  

به گزارش صبح ساحل، اقدام معلم قشمي به عنوان خير مدرسه ساز با فروش خودروی شخصي جهت ترغيب و ايجاد انگيزه خيرين ديگر در امر مدرسه سازي قابل تقدير و ستايش است. خيرين هرمزگاني در حوزه مدرسه سازي و مدرسه ياري فعال بوده و استان هرمزگان جزء معدود استانهايي است كه خيرين در حوزه تعليم و تربيت مشاركت كامل دارند. حركت اين معلم و خير قشمي و فروختن خودروي شخصي جهت تامین هزینه ساخت و اختصاص زمین موروثی پدریش در جهت مدرسه سازي حاكي از فرهنگ بالا و نگاه ويژه جامعه فرهنگيان به امر مدرسه سازي مي باشد.

خير نيك انديش ما؛ عبدالله مطر نام دارد كه مدير آموزگار يكي از مدارس در روستاي باسعيدو در منطقه شهاب واقع در شهرستان قشم هست. روستاي باسعيدو يكي از مناطقي است كه با كمبود فضاي آموزشي مواجه بوده و در حال حاضر 3 مدرسه در اين منطقه وجود دارد.

  

  

تضمین آینده دانش آموزان روستای باسعیدو هدف اصلی خیر فرهنگی است

  

مطر؛ تحصيل و تضمين آينده فرزندان اين روستا را براي خود يك هدف ترسيم كرده و خوشحال است كه با تحصيل دانش آموزان در محل زندگي و در كنار پدر و مادرشان اوقات خوشي را براي آن ها ساخته است.

او هر يك از دانش آموزان را فرزند خود مي داند و آرزو دارد فرزندان اين منطقه بعد از اتمام تحصيلات براي آينده اين منطقه مثمرثمر باشند.

  

ترغیب خیرین دیگر به امر مدرسه سازی انگیزه ام را دوچندان کرده است

  

عبدالله كه با فروش خودرو شخصي اش براي احداث مدرسه در روستا اقدام كرده بود؛ مسبب ترغيب 2 خير ديگر به امر مدرسه سازي در روستا شد؛ و حال خيريني كه اعلام آمادگي كردند در مرحله واگذاري زمين براي احداث مدرسه مي باشند و بسيار خرسند است كه با مشاركت در مدرسه سازي علاوه بر اينكه لبخندي بر لبان فرزندان روستا آورده باعث ترغيب ديگر خيرين روستا در امر مدرسه سازي شده است.

مدرسه مذكور در قالب 6 كلاس درس با زيربناي 378 مترمربع و با اعتباري بالغ بر 3 ميليارد تومان در قالب مشاركت با اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان در حال احداث مي باشد.

گفتني است عبدالله مطر معلمي با سخاوت‌ و‌ بخشندگي دانه‌هاي درشت باران است كه متمكن نبود اما با همت بلند و از خودگذشتگيَش شروع به ساخت مدرسه كرد. اوكسي ا‌ست كه از رفاه خود و خانواده‌اش گذشت تا جایی که خودرویی ندارد و در منزل پدر خود محل امنی برای خانواده خود فراهم کرده تا با ساخت مدرسه بتواند از ترك‌تحصيل دانش‌آموزان روستايَش جلوگيري كند. اكنون سقف و ستون اين مدرسه به همت و از خودگذشتگي اش آماده شده است و همچنان در تلاش و كوشش براي آماده كردن اين مدرسه است و مي گويد تا اين مدرسه را آماده و تكميل نكنم آرام و قرار نخواهم داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها